Dr. Michael Laitman

A Kabbala Alapfogalmai (Rav Michael Laitman könyve) 3. rész

Második fejezet: A Kabbala Célja


  

A kabbalisták egyetértenek abban, hogy a Teremtés célja az, hogy örömöt és boldogságot hozzon a teremtett lények számára. Az élvezet követelése (a lélek edénye) a vágy mértékének megfelelő boldogsághoz jut.

Ez az, amiért mi mindannyian meg lettünk teremtve a világokban, pusztán egy változó vággyal, hogy élvezethez jussunk, és hogy a Teremtő kielégíthesse ezt a vágyat. Ez az akarat, hogy boldogok legyünk a Teremtés lényegisége, mint szellemi, mint testi értelemben, beleértve mindazt, ami már létezik, és ami a jövőben fog testet megnyivánulni.

Az anyag, annak különféle megnyilvánulási formáiban (ásványok, növények, emberi lények, színek, hangok… stb) tisztán abban különbözik, hogy milyen mértékben akar élvezethez jutni. A Teremtő által kisugárzott Fény életet áraszt magából be és kitölti az anyagokat. Eredetileg, mind az élvezet iránt érzett vágy – amit „edénynek” hívunk – és a vágy, hogy örömet okozzunk – amit „Fénynek” hívunk – jelentős hatást gyakorolnak egymásra. Ez pedig az, hogy az edény (az örömöt akarás) maximális élvezethez jusson.

Ámde, ahogy a vágy csökkent, mind az edény és a Fény, ami kitöltötte őt fokozatosan összehúzódott és folyamatosan eltávolodtott a Teremtőtől, amíg elérte a legalsó szintet, mikoris az élvezet felé vágyakozás végül anyagi formát öltött.

Ez az egyetlen különbség a Felső Világ és a mienk között abban a tényben nyugszik, hogy a mi világunk az edény (a szándék, hogy élvezethez jussunk) annak legalacsonyabb szintjén létezik, amit „anyagi testnek” hívunk.

A végső testet öltése előtt az edény négy fázison ment keresztül, amit tíz Szfirára (szintre) oszthatunk: KeterHochmaBinaHeszedGvuraTifferetNecahHodJeszod, ésMalchut. Ezek a Szfirák szűrőket képeznek, amik meggátolják a Fényt, amit a Teremtő irányít a teremtett lényekhez. Az a szerepük, hogy legyengítsék a Fényt olyan mértékűre, hogy a világunkban lévő teremtmények képesek legyenek befogadni azt.

Keter Szfira másik neve “Adam Kadmon világa”; a Hochma Szfirát máshogy “Ácilut világának” hívjuk; a Bina—“Briá világa”; a Heszed-től Jeszod-ig —“a Jecirá világa”; és aMalchut Szfira—“az Ászijá.” Az Ászijá világ utolsó szintje foglalja magában a mi világunkat (lásd Rajz 1).

A kabbala ezt a szintet “Olám ha Zeh”-nek (evilágnak) nevezi. Ezt azok fogják fel, akik benne léteznek, és az edényt, vagy az élvezet felé irányuló vágyat „testnek” hívjuk. A Fény, amit „élvezetnek” nevezünk az élet erejeként figyelhető meg.

Habár a Fény, ami a testünket kitölti mérsékelt, tehát nem érezzük annak forrását, bizonyos a Kabbala által leírt Teremtő által adott szabály megfigyelésével megtisztíthatjuk magunkat önzőségüntől és fokozatosan felemelkedhetünk a világokon keresztül vissza a Forráshoz.

Ahogyan magasabb szellemi szintre lépünk, egyre nagyobb és nagyobb adagot kapunk a Fényből egészen addig a szintig, amíg képesek leszünk befogadni az összes Fényt (abszolút, végtelen boldogság) amit a Teremtés hajnalán célul tűzten ki elénk.

Minden lelket szellemi Fény vesz körül. Habár a Kabbalában kezdők nem feltétlenül értik mit is tanulnak a hiteles forrásokon keresztül, a megértésre irányuló erőteljes vágyuk megidézi az őket körülölelő Felső Fényt, és a Felső Fény hatásai megtisztítják, és ettől fogva felemelik őket.

Ha nem ebben az életben, akkor a következőben, minden egyes ember érezni fogja a szükségét, hogy Kabbalát tanuljon, és hogy a Teremtőről szóló tudásra tegyen szert.

A Fény kívülről körülveszi az emberi lelket, ameddig az illető elér egy spirituális szintet, amikoris a Fény elkezd áthatolni rajta. A Fény átvátele csak a személy vágyától és felkészültségétől függ, és a személy lelkének tisztaságától.

Továbbá, a személy tanulmányai alatt az illetőt tökéletesítik a Szfirák nevei, a világok, és a spirituális cselekedetek, amelyek a személy lelkéhez kapcsolódnak. Így a lélek mikro-adagú Fényt kap kívülről, egy fényt, ami fokozatosan megtisztítja a lelket és felkészíti, hogy szellemi energiához és boldogsághoz jusson.

Keter              – Adam Kadmon

Hochma          – Acilut

Bina                – Bria

Heszed

Gvura

Tifferet           – Jecira

Necah

Hod

Jeszod

Felső Malchut – Aszija

——————

Alsó Malchut  – Mi világunk

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

59 queries in 0,392 seconds.