Dr. Michael Laitman

A spiritualitást nem vagyunk képesek elménkkel megszerezni

A Zohár: a Parcuf Atik fejének az illuminációját az Acilut Világában a “megszerezhetetlen fej”-nek hívjuk, azaz végtelenségnek. Ez a forrása a három fej kicsi vagy nagy (Katnut vagy Gadlut) állapotainak (az irányítás rendszere) az Arih Anpin-on belül, melyeket Keter-nek, Moha de-Ovira (agyhártya) és Moha Stima-nak (rejtett elme) nevezünk, mely a Zeir Anpin Yud Hey Vav-ját képviseli.

A Zohár könyve különböző részekből áll. Néhányban a Kabbalah szárazabb nyelvezetét találjuk, mások élettel telibbek, a Biblia vagy a legendák nyelvén beszélve. Azonban nekünk nem kell magukkal a szavakkal foglalkoznunk. Nem érdekel éppen mely szavakat hallom. Végül is a Kabbalisták a szavakat ebből a világból vették, de ami fontos számunkra az a belső válasz amit kapunk, egy bizonyos érzés a szavak helyett. A szó maga nem igazán kapcsolódik ahhoz az érzéshez.

Báál HaSzulam azt írja a TES (Talmud Eser Sefirot – Tíz Szfira Tanulmánya) bevezetőjének 155 pontjában, hogy mi azáltal vonjuk magunkra a Körbevevő Fényt, hogy egy hatalmas vágyunk és aspirációnk van az iránt, hoy megértsük azt amit tanulunk, ahol a “megértés” azt jelenti hogy inspiráltak leszünk, benyomást kapunk, és kapcsolódunk valamihez. Írva van “Ádám ismerte Évát”, mely azt jelenti, hogy egy belső kapcsolatra léptek egymással. A tudás nem játszik semmilyen szerepet itt, csak a vágy fontos.

Ahelyett, hogy szavakat hallunk, arra kell vágyjunk, hogy érezzük mi is történik magunkon belül. Akkor a legfontosabb dologra fogunk fókuszálni. A spirituális világot nem vagyunk képesek az elménkkel megszerezni. Új érzékelési edényekre van szükségünk, új érzésekre (Kelim), melyek csak az aspirációnk által fejlődnek ki. A mi aspirációnk az, mely vonzza a Reformáló Fényt, a Körbevevő Fényt.

A száraz szavak, melyeket a Zohárban olvashatunk, melyek a Kabbala nyelvezetét használják, lehet, hogy nem inspirálóak számunkra, és lehet hogy általuk csak szárazon érezzük magunkat, de ezeknek a száraz szavaknak ellenére mégis meg kell próbáljuk megtalálni azt az érzést és képet, melynek meg kell jelennie előttünk, és akkor a Kabbala nyelvezetében írott dolgok végül hasznosabbak lesznek számunkra, mint azok a szövegek, melyeket a Biblia és a legendák nyelvezetében írtak. Ennél fogva még akkor is, ha a Kabbala nyelvezete száraz is, ez az, mely a legnagyobb vágyakat ébreszti fel abban a személyben, mely előre akar haladni.

hzs

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

59 queries in 0,399 seconds.