Dr. Michael Laitman

Bennünk, vagy rajtunk kívül található a lélek?

Kérdés:

Azt mondtad, hogy bennünk kell keresni mindent, ami a Zóhár könyvében le van írva. Viszont a Zóhár csak a lélek korrekciójáról beszél, és csak akkor kapunk lelket, amikor belépünk a spirituális világba. Tehát hogyan tudok valami külő dolgot magamban  korrigálni?

Válaszom:

Ez igaz. Néha azt mondjuk, hogy a spiritualitás rajtunk kívül létezik, ahol a „rajtunk kívül” azt jelenti, hogy a „vágyunkon kívül”. Valójában én a kapásvágy vagyok, és szeretném megtölteni magam. Ennél fogva azt mondom, hogy a spiritualitás a kapásvágyamon kívül létezik.

Nem beszélünk távolságokról és üres helyekről; minőségekről beszélünk. A kapás minőségének szempontjából nem létezik spiritualitás. A spiritualitás rajta kívül álló dolog. Ennél fogva, mikor azt mondom, „rajtunk kívül”, azt értem alatta, hogy „a jelen vágyunkon kívül”.

Másfelől azt mondjuk, hogy a spiritualitás bennünk létezik – sokkal mélyebben, mint a jelenlegi vágyaink. Ha áthatolok minden jelenlegi vágyamon az ételre, szexre, családra, pénzre, elismerésre és hatalomra – mélyebben és mélyebben hatolva a legbelsőbb, személyesebb, legfontosabb, örökkévaló és hatalmas vágyakban – ott találom a spirituális világot találom és a spirituális vágyat.

Ezt a spirituális vágyat úgy hívják, mint „szívben található pont”, a legbelsőségesebb vágy, ami feltárul bennem. Miért ez a legintimebb, legnagyobb vágy? Mert nagyon magasztos minősége van. Végül is, az egész életem céljáról van szó, és arról, ami az életem után megmarad. Ezek a legintimebb és legmélyebb kérdések egy pontban koncentrálódnak.

A kabbalisták azt mondják nekem: most ez pusztán egy pont. Viszont, amikor olvassuk a Zóhár könyvét és „ásni” kezdünk ebben a pontban, elkezdjük feltárni, hogy egy egész világ lakozik benne: krokodilok, házak, csillagok, nap, hold, emberek, őrült emberek és igaz emberek.

Ez a pont elkezd szélesedni, és hirtelen felismerjük, hogy minden benne van, amit a Zohár magyaráz nekünk a legkülönfélébb módokon: a Kabbala nyelvén keresztül, a történetek nyelvén keresztül, egy történelmi regény formájában, vagy a parancsolatok és törvények leírásával. Az egész Zóhár könyve arról beszél, hogy mi történik ezzel a ponttal és minden alkalommal különleges stílusban teszi ezt.

Ennél fogva, a Zohár könyvét olvasom, és szeretnék mindent tudatosítani amit rólam, a belsőmről beszél. Végül is a kabbalisták azt mondják: ott, ebben a pontban van az örökkévaló részünk. A test meghal és megsemmisül, és ez a pont megmarad. Ennél fogva, kifizetődő számomra feltárni azt. Sőt mi több, nekem azt mondták: ha tudatosítod ezt a pontot, kiszélesíted és megpróbálod akár csak kicsit is feltárni a spiritualitást benne, ebben az érzetben maradsz és számodra nincs élet és halál.

Ez azért van így, mert már azonosítani tudod magad ezzel a pontoddal, és meglátod benne az életet. A spirituális élet megfog és olyan mértékben ragadja meg a figyelmedet, amilyen mértékben a vágyaid és törekvéseid össze vannak ott sűrűsödve. És ennek köszönhetően csak olyan mértékben látod fontosnak ezt a testi életet, hogy még jobban fejleszd, feltárd és szélesítsd a szívben található pontodat.

És akkor hirtelen meglátod, hogy ez a pont hogyan lesz nagyobb és nagyobb, egy egész valóságot társz fel benne – egy belső dimenziót, amit még nem figyeltek meg azelőtt.  És először nem érzed, hogy van szívben található pontod benned, aztán érzed és egy egész világot feltársz benne, amiben örökké létezel.

cst

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

66 queries in 0,733 seconds.