Dr. Michael Laitman

Meg tudod ízlelni a Zohárt?

Kérdés:

Ön két fajta belső keresésről beszélt a Zohár olvasásával kapcsolatban. Az egyik a racionálisabb megközelítés, amikor mi magunkban keressük azt amiről a könyv beszél. A másik fajta megközelítés az érzékelési, amikor megpróbáljuk azokat érezni amikről a könyv ír. Azonban ahogy én megpróbálok érezni valamit, azt találom, hogy semmit sem érzek. Megpróbálok valamit találni magamon belül, de nem találok semmit. Mit tegyek?

Válaszom:

Folytassa a keresést. Arra kell vágynunk, hogy megtaláljuk mindazt amiről a Zohár beszél. Mindaz magunkon belül van beleértve a Teremtőt, az embert, az állatokat, halakat, a világot, a dombokat, hegyeket, fákat, krokodílokat és teljesen mindegy mi mást.

Nincsen egyetlen szó sem melyet a köny említ, ami nem bennünk lenne. Miért van mindez? Minden szó betűkből áll, ahol a betűk vágyakat és a megszerzés edényeit jelentik – azaz Kelim-ek, melyek a Fény hatására állnak sorrendbe. Ez az amire vágynunk kell, hogy érezzük.

A vágyat egy szó jelképezi, de az már előre létezik. Nekünk arra kell vágynunk, hogy megismerjük ezt a szót, és érezzük azt, hogy aktuálisan a betűkön belül legyünk, melyek a Fény által kitöltött vágyak. Minden egyes szó az egy modell, avagy egy kapcsolat köztünk és a Teremtő, a Felső Fény között. Arra kell vágynunk, hogy érezzük ezt a modellt magunkon belül, és megtaláljuk: hol is van az?

Ez hasonló ahhoz amikor valahol a “citrom” szót olvassuk, azonnal szinte elkezdjük érezni a citrom ízét szánkban. Nos arra kell vágynunk, hogy mindent amit olvasunk a Zohár könyvében ugyanilyen módon érezzük, mindenfajta fölösleges elmélkedés nélkül.

Olyan érzéseket élünk át, melyek közösek mindannyiunk számára: például a világ minden embere ugyanolyan módon érez, amikor a “citrom” szót hallja. Beszélhetünk tudósokkal és ők elmagyarázhatják miért érezzük a citrom ízét olyannak amilyen, és annak mik a kémiai összetevői. De amikor Kabbalistákkal beszélünk ők azt magyarázzák el mit is jelent a “citrom” a Kabbala nézőpontjából. Ha egy háziasszonyt kérdezünk ő azt meséli el nekünk, hogyan használja fel a citromot a főzéshez. De mindenesetre mindenkinek megvan a közös megértése arról mi is az a citrom.

Hasonlóan amikor mi a Zohár konyvét olvassuk, elsődlegesen arra kell vágynunk hogy egy közös érzéshez jussunk el. Ez az ahogy egy mélyebb, részletesebb felfedezéshez jutunk, ahogy a különböző stádiumokon áthaladunk, és a gyökereket megvizsgáljuk. De mindezt természetesen kell felfedezzük, azaz a Fény felé történő aspirációnk által. A Fény cserében befolyásolja vágyunkat és felfedezi érzéseink gyökerét, vagy azt, hogy miért érzünk úgy ahogy érzünk.

Az érzések után elkezdjük felfedni az intellektust. És akkor mondhatjuk azt, hogy amikor meghalljuk a “citrom” szót, ennek a szónak a hanghulláma eléri a fülünk dobhártyáját, belép agyunkba ahol össze lesz hasonlítva a memóriánkban tárolt információval. Ez ennek megfelelően egy bizonyos jelet indít be és ennek eredményeképpen mi valóban elkezdünk érezni egy citrom szeletetet a nyelvünk végén.

A Kabbala tudományában azonban a megértés a vágyak fejlődésének az eredménye, és nem egy tanulási folyamat eredménye, ahogy az a mi világunkban történik.

hzs

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

63 queries in 0,801 seconds.