Dr. Michael Laitman

A teremtett lény, amely kikerül a Teremtő ellenőrzése alól

Mondva van: “Én teremtettem a gonosz hajlamot, és Én teremtettem a Tórát, amely az eszköz a korrekciójára.” Valóban, ez a legfontosabb feltétel, mivel minden más rendelkezés és elv és ajánlás, amit a kabbalisták kínálnak a számunkra, a Teremtőre és a teremtés törvényeire vonatkozó magyarázataik, az említett legfelsőbb törvényből származnak.

Először ez a teremtéssel magával kezdődik: „Én teremtettem a gonosz hajlamot,” azaz ezt megelőzően nincs teremtés. Ameddig az ember meg nem találja, a „gonosz hajlamot,” önmagában, nem tekinthető teremtett lénynek. Minden más tulajdonság, gondolat, vágy és cselekedet, amely nem tartozik a gonosz hajlamhoz, nem kapcsolható a teremtményhez.

Más szavakkal, , sem a ceruza a kezemben, sem én nem vagyunk teremtménynek tekinthetők mindaddig, ameddig ezeken belül nem tárul fel a gonosz hajlam. Kezdetben én úgy látom a gonosz hajlamot, mind az egyetlen dolgot, aminek azt a címkét adhatom, hogy teremtés, vagy Beria, a héber “külső” (Bar) szóból, amely a teremtővel ellentétes, szemben áll azzal. Így először egy megértésnek kell megjelennie, azzal kapcsolatban, hogy ki a Teremtő, és akkor az ember azt is meg fogja érteni, hogy mi az a „gonosz hajlam” (vagy a teremtmény, aki szemben áll Vele).

Az egész teremtésben, a gonosz hajlam kizárólag az emberben van jelen ebben a világban, és ott sem mindenkiben, csak azokban, akik eljutottak az egoisztikus, élvezet megszerzésére irányuló vágyuk fejlesztésében addig a fokozatig, amit „gyűlöletnek” nevezünk, mások irányába. Ha az ilyen személynek a vágya elért fejlettségében egy bizonyos szintet, amely azonos magasságú, a Sinai heggyel (a gyűlölet hegyével), csak akkor tekinthető úgy, mint „teremtett lény,” és a kabbala pontosan neki van megcímezve.  

Semmi más nem mutat a gonoszra, mivel ez csupán természet, amely a kapott, megváltoztathatatlan törvényeknek megfelelően működik. Ha van egy hely, ahol valami úgy tisztázható és úgy működik, mintha valakinek az erőfeszítései eredményeképpen változna, akkor ez a hely az, amit gonosz hajlamnak, gyűlöletnek nevezünk.  

A gyűlölet a vágyak törése miatt jelent meg (Kelim). Egyetlen, egységes lélek volt, de ez eltört, aztán a szeparáció ereje, az elutasítás és a gyűlölet megjelent és elkezdett működni az egységes lélek törött részei között, amik valamikor összetartoztak. Mindenki ki akarja használni a másikat, élvezetet összegyűjteni a megalázásból, ameddig le nem rombolja a másikat teljesen. Más szavakkal az ember élvezi a másik bántását.

Ez a következménye a törésnek, és ez az erő ellentétes a teremtővel. A felső Fény eltörte az edényt, közvetlen módon belépett abba, amely a szűrő nélkül maga az adakozó erő. Ez az, ahogy a teremtett lénnyé válunk, és a gonosz hajlam feltűnik bennünk.

Ezért a személynek, amikor elérkezik ehhez, meg kell különböztetnie az „Ént,” a gonosz hajlamtól, amely a teremtmény benne.  

KN

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

62 queries in 0,488 seconds.