Dr. Michael Laitman

A bolond nevetséges büszkesége

Ha valaki rossz érzések között találja magát, mindenekelőtt meg kell érteni, miért van ez így. A gonoszság oka a törés, amely a kapni akarási vágyainkban történt, amely után ezek a vágyak elkezdtek kizárólag a saját érdekükben működni.

Mindezt meg kell tanulnom. Ha a csoportban dolgozom, és mindent a helyes módon teszek, feltárom, hogy nincs más visszatartó erő a valóságban a saját magam egóján kívül, amely az útjában áll mindannak, amit teszek, és nem engedi élvezni az életemet.

Ez az, amit az egész emberiség fokozatosan elkezd most megérteni. Nincs más gonosz az egón kívül. Ez az oka a világban lévő összes szenvedésnek.

Mindezt csak azzal a feltétellel értem meg, hogy megpróbálok másokhoz kapcsolódni és meglátni igazából nem is akarom. Akkor felfedezem, hogy „a Teremtő teremtette a gonosz hajlamot” és kimondom: „Aha, szóval a Teremtő volt az, aki mindezt ilyen módon rendezte el…”

Más szóval mindenben Hozzá kell kapcsolódnom, és ez nem egyszerű. Be kell látnom, hogy szándékosan rendez el minden gonoszságot felém, és mindezt olyan cruelly and cunningly módon teszi, hogy megértsem, teljes mértékben Tőle függök. Mintha azt mondaná nekem: „El kell jönnöd és térdre borulnod előttem, és ha szépen kéred, akkor kikorrigálom ezt a gonoszságodat. De ha nem teszed ezt meg, akkor szembesülni fogsz vele, adagonként megtapasztalod, jobban és jobban minden pillanatban, ameddig nem marad majd más lehetőséged, mint letérdelni.”

Fel kell ismernünk, hogy az egoisztikus vágyunk nagyobb, mint az egónk, nagyobb, mint a büszkeségünk. Más felől megközelítve ezt, akár agyon is üthetjük magunkat, akkor sem leszünk képesek letérdelni. A megváltás az egoista vágyainkon belül, a kövületi, növényi, és állati szintekből tör elő. A csapások alatt, az egoista vágy befolyása folyamatosan csökken, a minőségét tekintve.

Felemelkedem a vágyaim csúcsára, majd hirtelen csapásokat szenvedek el. Ezután más nem törekszem annyira, magasra, és nem akarok annyira modest lenni. Akkor kapok egy újabb csapást, majd egy kicsit még erőteljesebbet. Így csapásról csapásra okosabb leszek, elkezdek körbenézni: „ki az aki üt engem állandóan, ki van felettem?”

Ennek eredményeképpen olyan mértékben csökkentem a vágyaim befolyását, amennyire magamat egy függésben lévő, miserable, and intimidated állatnak érzem. A kapni akarás vágya a teremtés alapvető anyag. Minden más csak egy hozzáadás ehhez, amely vagy a Teremtővel való formaegyezésből, vagy ennek a hiányából fakad.

Így a büszkeségünk elpárolog a csapások alatt és csak az állati vágy marad. Akkor elérem azt az állapotot, ahol már képes vagyok fejet hajtani, letérdelni, és képes vagyok kérni. A bolond büszkeség odalett.

A kérdés már csak az, hogy vajon én lettem elég okos ahhoz, hogy megértsem, valóban egy állat vagyok, és hogy az összes, büszke önelégültségem tévképzet. Túl kell ezen lépnem a jövőben, vissza kell vennem magamból, és kérnem a Teremtőt, hogy korrigáljon engem. Az Ő korrekciója azt jelenti, hogy átveszi felettem az irányítást az én kérésemre. Ha megfogalmazom ezt a kérést, pontosan ez az imám. Nincs más ima.

Ez megerősítést és támogatást igényel a barátok felől. Végül is ha valaki képes meghajtani magát előttük, akkor ők megadják az erőt ahhoz, hogy a Teremtő előtt akárhányszor képes legyen letérdelni. Ezáltal az ember felgyorsítja az időt, csökkenti a csapásokat, vagy csapások helyett az elméje más módon haladhat előre.

Ha valaki meghajol egy bizonyos mértékben a csoport előtt, vagy ahogy Rabash írja lenullázza magát a csoporttal szemben, és a csoport lesz a egyetlen fontos dolog a szemében akkor valójában a lenullázás mellett is a személy értéke megtízszereződik. Ha valaki duplán képes lenullázni ilyen módon magát, akkor pedig százszoros megerősítést kap vissza a csoporttól.

Ez mutatja meg, milyen hatalmas lehet a megerősítés, amit valaki a környezettől megszerez, ha csak egy kicsit is képes lecsökkenteni az önmaga fontosságát a csoport fontosságával szemben. Amennyivel ilyen értelemben kisebbé teszi magát, annyival kap több megerősítést a környezettől a Teremtő felé való közeledéshez. Ez egy inverze kapcsolat.

Ezáltal időt és szenvedésekkel teli életciklusokat – háborúkat, és hatalmas problémákat – takaríthat meg valaki magának. Ez az, amiről a munkánk szól.

KN

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

63 queries in 0,475 seconds.