Dr. Michael Laitman

Mózes, a Csoport Középpontja

Mózes, a csoport középpontja

Kérdés: Miért nincs megemlítve a barátok kapcsolata, Rabbash “Gyere a fáraóhoz”cikkében?

Válasz: Egyetlen helyen sem, akár a Shamati-ban, vagy más cikkekben, akár az egész Tórá-ban, vagy a Talmud-ban, a Mishna-ban, stb, nem találunk magyarázatot a csoportmunkáról. Egyetlen hely van a Tórában, amely erről beszél, az a Sinai hegynél való gyülekezet. Nincs még egy olyan hely, ahol ezt megemlítik, mert ez nyilvánvalóan, alapvető feltétel. Nincs más  hely, mint a kapcsolat, ahol fel lehet fedezni a Teremtőt.

Mi ebben a világban vagyunk, ahol fizikai szinten közeledünk egymáshoz, azáltal, hogy összegyűlünk egy földrajzi helyen, és végrehajtunk bizonyos kollektív feladatokat. Ezáltal meg tudjuk teremteni a szükséges feltételeket a kapcsolat, az egység, az együtt tanulás és a terjesztés igényének a feltárulásához. Ezeknek a tevékenységnek a célja az, hogy elérjük a kapcsolatot, amelyben feltárul az összetapadás a Teremtővel.

Ezek a dolgok már annyira magától érthetődőek, hogy, nem szükséges külön beszélnünk róluk. Ha valaki nem csatlakozik a csoporthoz, akkor nem teljesülnek a feltételek, amelyek által elkezdhet bármilyen Kabbalista szöveget olvasni. Még csak fel sem fogja, amit olvas, nem hogy azt, hogy az miről szól, miért lett megírva és hogyan kell beteljesíteni azt, egyszerűen nem fog belőle érteni semmit.

Csak Rabbash írta és magyarázta el, egy szisztematikus és összefüggő módon, az egész csoportos munka módszerét, az első húsz cikkében, amelyek a társadalomról szólnak. Nem beszélt és nem nyitott vitát erről az általa adott leckéken, ​​csak a cikkeiben írt erről. Nem beszélt velünk a barátok szeretetéről és a kapcsolatáról, csak a Fáraó-ról, Mózes-ről, stb, ugyanolyan módon, ahogy megírta minden cikkében. A társadalomról írt cikkei teljesen különböznek valamennyi kabbala könyvtől, azok teljesen mások, mint a Kabbala könyvek, kezdve Ádám HaRishon-tól egészen mostanáig, és ezek nagyon különlegesek.

Sehol sem található ennyire pontos magyarázat arról, hogy mit kell tennünk, és melyek a csoport szabályai. Mindez azért van így, mert világos volt, hogy ezek a szabályok jól ismertek, és érthetőek és nélkülük nincs értelme nélkülük elkezdeni, tanulni. Először, el kell rendezni egy helyet, ahol dolgozni lehet, és csak ezután vonhatja valaki magára a Reformáló Fényt. Különben, hol máshol vonhatná ezt magára valaki, ha nem a kapcsolatban?

Kérdés: De írva van, hogy a Teremtő azt mondja Mózesnek: “Gyere velem a Fáraóhoz!” Ki az, aki megy? Önmagam, vagy a barátaimmal megyek?

Válasz: Mózes egy összesség, a barátok összessége. Mózes, az nem egy személy, hanem a csoport középpontja, amelyen keresztül valaki kapcsolatba léphet a Teremtővel. Ez soha nem egy bizonyos emberről szól, mert az egyén nem létezik a spirituális világban. Az egyén, csak egy rész az összetört edényből,  ami önmagában üres.  A Teremtő elvezeti ezt az összetört részt a megfelelő helyre, és azt mondja: “Fogd!”.

Itt találhatja meg valaki meg az Erőt, amely által vissza tudja vezetni magát ebbe az óriási puzzle-ba, az általános mozaikba, a neki szánt helyre, és ezzel teljessé teszi az edényt. Azáltal, hogy beilleszti magát valaki  a helyére, segíti a többi résznek megtalálni, a saját helyét és teljessé tenni a puzzle-t.

Azonban ha valaki csak egyedül ül valahol és egyedül is tanul, anélkül hogy kapcsolatai lennének másokkal, még ha az csak virtuális kapcsolat is, akkor nincs esélye sikerre. Megtanulhatja az összes szöveget elméletben és ennyi. Nem lesz lehetősége, hogy felfedezze a jót és a gonoszt, mert egyszerűen hiányoznak a szükséges feltételek.

2013.11.25, Rabbash írásaiból

ford: B.S

lekt: KN

forrás: Moses Is The Center Of The Group

Posted on December 2nd, 2013 at 9:02 am

משה, זה מרכז הקבוצה

פורסם: 26.11.13, 17:00

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

65 queries in 0,666 seconds.