Dr. Michael Laitman

Ima: az eszköz, amivel valaki megváltoztathatja magát

Egy állandó párbeszéd, vagy kérelem a Teremtőhöz helyes, mivel lehetetlen megszólítani Őt azon a mesterséges módon, ahogy ez az imakönyvekben le van írva. Az ember elkezdi megérteni, hogy nem érzi ezeket a szavakat, és azonosul azokkal, mint a Teremtő megszólítására alkalmas eszköz. A Teremtő nem hallja meg az embert ezen a módon, az Ő irányába megfejthető szavakkal kell fordulni, amely a legközelebb van valakinek a szívéhez.  

Majd ahelyett, hogy felolvasunk egy imakönyvből szavakat, melyek nem jelentenek az olvasónak semmit: „önmaga számára,”„az adakozásért,””az értelem felett,””a Tóra és a parancsolatok,””jó cselekedet,””a Szent és Áldott Egyetlen,” (ugyanazok a fogalmak és kifejezések, amiket a kabbalisták is használnak) az ember elkezdi interpretálni ezeket, egy sokkal érzékenyebb nyelvezetbe. A személy a nélkül teszi ezt, hogy akár egyetlen szó is elérné a belső érzékelését, és ez által valóban közeledik a valódi imához, belső kérelemhez. Milyen segítséget kérhet valaki a Teremtőtől? Ez a kérés válik majd spirituális edénnyé, vagyis a Teremtő feltárásának a helyévé.

Minden állapotban az embernek önmagát kell ellenőriznie, hogy vajon a saját szavain keresztül közeledett a Teremtő felé, vagy standard kifejezések ismételgetésével, egy könyvből. Ellenkező esetben ez azt jelenti, hogy a személy nem érti, pontosan kihez fordul, miért, és ezzel csak leválasztja még mindig magát attól, akinek címezte a kérést.  

A kérés megfogalmazásának képessége, nagy segítség valakinek, hogy megváltoztassa és korrigálja magát. A Teremtőhöz intézett kérést úgy kell tekinteni, mint egy eszközt amely megváltoztathat valakit. A válasz keresése valakinek a kérésére nem lényeges, ami fontos, az a kérés maga, mivel az építi a kérést megfogalmazó személyt.  

Majd az ember megérti, hogy a megváltoztathatatlansággal áll szemben, azaz az állandó Felső Fénnyel. A kérése az, amely a kérő embert minden pillanatban megváltoztatja, megteremtve ezzel, az állandóan növekvő hasonlóságot, az absztrakt Felső Fénnyel. Az ember a saját képmását fedezi fel a saját kérésén belül. Ez a kép egyre jobban meg fog felelni a Felső Fény minőségének, a Teremtő szintjének. Azaz, a személy eléri a Teremtő formáját a Felé irányuló kérdésen belül, és ez által előre halad.

Ezért írva van: „a Teremtő adománya, ha egész nap képes vagy imádkozni.” A teljes munka alapja az ima és a kérés.

KN

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

66 queries in 0,547 seconds.