Mikor térnek vissza a Makkabeusok?
Kérdés: Mi a Kabbalista jelentése a Hanukkah ünnepének?
Válasz: Az ünnep Kabbalisztikus jelentése, hogy miután felfedeztük, hogy abszolút egoisták vagyunk, akiknek, nincs kapcsolatuk a spirituális világgal. és akik csak az állati életüket élik meg. Rájövünk, hogy le kell ráznunk magunkról az egoizmus porát, és el kell kezdenünk a Fénnyel a szívünkben élni – az egymás felé való szívből jövő kapcsolatra való törekvéssel.
Csak a köztünk lévő kapcsolatban tárulhat fel a felső világ, a felső erő felfedezni. Egy kis lángot világít közöttünk – az adakozás és a kölcsönös szeretet minősége – ezt hívják “Hanukkah” -nak. Ebből a kicsiny Fényből, amit Nefesh-nek, majd a Ruach-nak, Neshama-nak, Haya-nak és az Yechidá-nak neveznek, amelyek mind kölcsönös baráti kapcsolatokat jelölnek. Ez a kicsiny fény fokozatosan kivirágzik, amely lehetővé teszi számunkra, hogy kapcsolatba vonzunk minden olyan minőséget és törekvést, amitől úgy érezzük magunkat, mint egy támogató, kedves család.
Ez fokozatosan történik. A spirituális világban hét szakasz van: Chesed, Gevurah, Tifferet, Netzach, Hod, Yesod és Malchut. S ahogy emelkedünk alulról felfelé, Malchuttól a legmagasabbra, Chesedre, egyre nagyobb fényt gyújtunk magunkban.
Ez az, amit a Hanukkah képvisel (héberül “hanu-kah”, “hanaya” – útmegszakítás). Ez a megálló után a Purimig tartó periódus következik, ameddig el nem érjük a Sefirot-ot a Chesed felett: Bina, Hochma és Keter. Ezután fogjuk elérni teljes abszolút egységet és tökéletes megvilágosodást és közös kapcsolatunk megszentelését, akkor valójában egy egész, egy lélek leszünk, az úgynevezett “Ádám”.
Erre kell törekednünk, mert ez az életünk, a létezésünk, a teremtés célja.
Kérdés: Hol vannak ezen az úton a görögök?
Válasz: A görögök köztünk vannak, ezek azok az erők, amelyek elválasztanak bennünket, megakadályozzák az egyesülést, és eltávolítanak egymástól, ahogy azt korábban egyiptomiak tették.
Más szóval, mindazokat, amelyek megakadályozzák egységünket és az összetapadást, az egyiptomiaknak, a rómaiaknak vagy a görögöknak nevezik, a szinttől függően. Azonba elvben ez a mi egoizmusunk.
Még most is engedelmeskedünk az egyiptomiaknak, a rómaiaknak és a görögöknek – az úgynevezett “világ népei”-nek, akik bennünk vannak, ezek az egoista erők, amelyek vezérelnek bennünket
Kérdés: Tehát most nem háborúzunk velük?
Válasz: Egyáltalán nem. Milyen háború? Éppen ellenkezőleg, minden külső ellenségünket meghívjuk. Nem tekintjük ellenségnek őket. Elitisták vagyunk. Úgy gondoljuk, hogy a kultúrájuk, a tudományuk és az oktatásuk a legjobb számunkra. Még nem tervezünk egyesülni.
Kérdés: Más szavakkal, szeretnénk úgy élni, mint ők, de úgy szeretnénk élni, mint Izrael nemzete?
Válasz: Úgy élni, mint Izrael nemzete, nem azt jelenti, hogy reggelről éjszakáig a Tórát olvasva ülünk. Meg kell építeni a megfelelő típusú társadalmat, ahol mindenki a barátság és a szeretet törvényei által kapcsolódik. “A szeresd a felebarátod, mint magad” a Tóra legfontosabb törvénye, amelynek el kell kezdenünk engedelmeskedni.
Kérdés: Mikor jönnek a Makkabeusok és kezdik el a háborút?
Válasz: Amikor megpróbálunk megtenni minden, amennyit csak tudunk.
Kérdés: Hirtelen fog megtörténni? A szenvedésben, az utolsó pillanatban, amikor minden zsákutcába fut?
Válasz: Remélhetőleg nem ilyen módon lesz végrehajtva. A Makkabeusok akkor jöttek, amikor nem volt más alternatíva, és Judah Maccabee felkiáltott: “Aki a Teremtőhöz tartozik, kövessen engem!”
Mindazonáltal reméljük, hogy fokozatosan, a Kabbala terjesztése révén, elérkezünk ahhoz az időhöz, amikor az emberek meg fognak érteni minket, és közelíteni szeretnének ehhez az elképzeléshez.
Kérdés: Ha az anyagi világ kifejezéseivel beszélünk, akkor a Makkabeusok kabbalisták voltak?
Válasz: Természetesen. “Mindenki, aki a Teremtőhöz tartozik hozzám!” Egy kabbalista hívás, azaz: “Egyesüljünk! Egyetértünk abban, hogy a kapcsolat középső pontjában legyünk. “Judah Maccabee nagyszerű tudós, nagy bölcs, egy Cohen, és ezért tudta ezt megtenni. A spirituális szintjén tényleg rendelkezett azzal a hatalommal, hogy magához vonzza az egész nemzetet.
Kérdés: Más szavakkal, a Teremtő lényegében az egység?
Válasz: Igen. Az egység vagy a Teremtő megtapasztalása egy és ugyanaz. A Teremtő nem olyan, ami rajtunk kívül létezik, hanem inkább az egység és a szeretet ereje, amit elérünk. Ezt hívjuk a Teremtőnek.
[218141]
A KabTV “A Hanukkah kabbalista értelme, című műsorából” 2017-12-07