Dr. Michael Laitman

Mérföldkövek az úton

Tu Bishvat, “A fák új éve,” a spirituális munka, növekedés gyümölcsét szimbolizálja. Az első állomás a spirituális utunkon, amikor az egoisztikus szándékban vagyunk, Lo Lishma és abból átfordulunk az altruista szándékba, Lishma, ami „az adakozás az adakozás érdekében.” Ha egyszer valaki megszerzi a Bina minőségét, szimbolikusan „a mező fájává” válik.

Akkor ez a személy elmozdul „a megszerzés az adni akarás érdekében” állapotából, meddő fája a mezőnek, elkezd gyümölcsöt teremni. Ez a személy jelenlegi fokozatán elvégzett munkájának az eredménye. Most a „fáját” a gyümölcs növesztésére használja, a lélek kitöltésére, és ezeket az adakozáshoz kapcsolja, úgy, mint maga a Teremtő is teszi. Ezen a módon a személy egyenlővé válik a Teremtővel és beteljesíti a korrekciót.

Mi, kabbalisták, látjuk, az ember teljes feladatásnak a beteljesítését a Tu Bishvat-ban. Általánosan, minden ünnepnek két funkciója van: megtestesítik egy bizonyos részét a munkánknak, ugyanakkor tartalmaznak bizonyos elemeket, amelyek a teljességet szimbolizálják.

Átkelés, az Egyiptomból való kimenekülés ünnepe arra utal, amit már tudunk, hogyan hagyjuk el, az egoizmusunkat, és miért. Végül is, lehetetlen elhagyni anélkül, hogy látnánk ennek a célját. Shavuot, a Tóra megkapásának ünnepe, szintén több jelentést hordoz, a korrekció megszerzésénél: azt is tudjuk, miért szerezzük meg. Rosh Hashanah, a zsidó újév, minden változásnak a kezdete, és a végső cél már a kezdeti tervben el van rejtve. Az Engesztelés Napja, Yom Kippur, még egyszer emlékeztet minket, miért megyünk keresztül a korrekció láncolatán. Ugyanez igaz, a Hanukkahra és a Purimra.

Ezek a szokásai a világunknak, állomásokat, mérföldköveket szimbolizálnak az utunkon, a spirituális korrekció felé. Ez az, ahonnan ezek érkeznek.

Ezek nem látszanak nagyon különlegesnek. A Tu Bishvaton édességeket és gyümölcsöket eszünk—mennyire gyenge célzás! Purim csak egy kicsit látszik többnek, mint egy ünnep a gyerekeknek. Valójában ezek a legfontosabb ünnepek, és a kimenetelük a legmeggyőzőbb. Ez azért van így, mert ezek olyan eredmények irányába mutatnak, amelyek az erőfeszítések gyümölcsének feleltethetőek meg.

Purim a végső korrekciót reprezentálja, az út végét. Akkor mindkét erő, a pozitív és a negatív, egyiket a másikkal támogatva, mindkettő részt vesz a végső cél elérésében. Tu Bishvat szintén a gyümölcs érését szimbolizálja, a különbség köztük az érzékelés különbségében van. A mező fája, a növényi szinten van, miközben a Purim pedig magasabb fokozaton.

kn

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

65 queries in 0,531 seconds.