Dr. Michael Laitman

Darwin elméletének határán túli való fejlődés

A Teremtő megteremtette a megszerzés vágyat a maga teljességben. A két erő, vagyis a megszerzés és adakozás erői, tökéletesen kiegyensúlyozottak, és minden megszerzés csak az adakozás érdekében történik. De, hogy lehetőséget adjon a teremtménynek növekedni, a Teremtő megtörte ezeket az erőket, és elhozta abba az állapotba, ahol a teremtmény teljesen leválhatott a Teremtőtől, azért, hogy maga választhassa meg, hogy milyen módon használja fel a lehetőségeket, amelyeket adtak neki, azaz, ezt a két erőt.

A mi világunk egy kis szikrából kezdődött, a hatalmas robbanás által, amely a mai napig vezeti az egész világot, a végső korrekcióig. A megszerzés vágya az anyag formájában tárul fel a világban. Úgy látjuk mi ezt a vágyat, mintha valami szilárd anyag lenne.

Ahogy ez az anyag fejlődik, elkezd összekapcsolódni.  Ez lényegében kezdete a korrekciójának, a törést követve, miután eléri a legalacsonyabb pontot a törés vége után.

Akkor a különböző elemei az anyagnak elkezdenek összegyűlni. Kezdetben csak a fizikai vonzó erő által tudják tartani egymás között a kapcsolatot.. Biológiai kapcsolatok jönnek létre közöttük, amelyben mindenki kap és ad, és átadja valaki harmadiknak.

Ez az ösztönös kapcsolat hozza létre az életet, azaz a növekedést, az élet és halál folyamatát. Ez már a növényi szint, a legkisebb szintből, ahol az még mindig az élettelen anyag, amelyben a kövületi szint a domináns.

És a növényi szinten kialakultak a különleges fajok, mint például “a föld kutyája, a vakond ” amelyet Ari említett az írásaiban, átmeneti szint a növényi és az állati szint között.

Az állati szint még bonyolultabb és függetlenebb, helyet tud változtatni, sokkal definiáltabb élettel rendelkezik az anyagok kibocsájtásában, párosodásban.  Mindegyiknek megvan a saját egyéni jellege, összekapcsolódnak egy különleges formában, és új teremtést szülnek.

Tehát, látjuk, hogy az egész fejlődés a kapcsolat irányában halad, a kölcsönös integráció és az ellentétes erők között. Minél nagyobb számú ez az erő, és minél különbözőbbek mennyiségben az anyagok, amelyek összekapcsolódnak, építik meg azt a teremtményt, amely egyre bonyolultabb és fejlettebb, a saját maga érzései, és a többiek érzései irányában.

És így a majom útján, ez a fejlődés elér az állati szintről a beszélő szintre. A beszélő szinten is vannak emberek, akik csak az állati létükről gondoskodnak, az élet fenntartásáról, csak egy kicsit kifinomultabb formában az állatoknál. Nincs különbség közöttük, mivel az állatok is építenek házat maguknak, gondoskodnak a területről, és kölyköket szülnek. Ezeknek az embereknek az élete sem fejlettebb.

De vannak olyanok, akik fejlettebbek, felébred bennük az “emberi” hajlam, amely az állati szint fölött van: pénz, tisztelet, hatalom, ellenőrzés és tudás. Felébred az emberi érzés is: irigység, gyűlölet, tisztelet, ellenőrzés.

Tehát, látjuk, hogy az emberek már nagyon különbözőek, a tulajdonságaik alapján egymástól, és feloszlanak különböző szintekre, valamilyen cél irányában a vágyaik szerint, valamilyen korporális vagy absztraktabb, valamilyen különleges kreativitás, zene, filozófia vagy tudomány alapján.

De továbbra is mindegyik ki akarja zsákmányolni a többieket, az ember minél fejlettebb – annál inkább ki akar használni másokat.  A különbség közöttük, hogy milyen módon akarja kihasználni a többieket: pénzben, tiszteletben, ellenőrzésben vagy tudásban. A fejlődésének ilyen tulajdonságai által támogatja az emberiséget. Mindez azért, hogy ellenőrizze a világot és megértse azt. De a tudás is egyféle dominancia, uralkodás.

De vannak emberek, akiknek többlet vágyuk van, vágynak megérteni az élet értelmét. Ők azt keresik, hogyan érkezzenek el ezekhez a célokhoz, amelyek teljesen elvontak, és nem lehet megtalálni a normális tudományban. Ezek az emberek ezért elérkeznek a Kabbala Bölcseletéhez.

A különbség bennük az, hogy egy magasabb ellenőrzést akarnak elérni – az a saját életük feletti uralkodását. Ők nem az anyagi életről, hanem az életük értelméről kérdeznek, a céljukról, amely a korporális létezés fölött található. Bennük van a vágynak a kezdete, amely kilép az élet udvarából, és vonzza őket ennek a világnak a határain túlra.

BS

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

65 queries in 0,653 seconds.