Dr. Michael Laitman

Elkapni a kígyó fejét

Rabash cikk “Igérét”: “Mondva van, még ha foglalkozik a Tórával és a parancsolatokkal,  ha nem teszi ezt az Úr számára, ez hasonló ahhoz, hogy nincs Istene, mert ha tényleg meg lenne benne a Teremtő érzése, akkor biztos, hogy foglalkozna az Úr dolgaival.

Ez jelenti, hogy az ember erőfeszitést kell, hogy tegyen, és értekeit, tulajdonságait legyőzze és átforditsa őket a felebarátok javára”.

Ha az ember bajban van, keresi a kiútat belőle. Vannak különböző problémák: testi és lelki, de így vagy úgy, az ember érzi a bánatot és szenvedést. De ha ezzel  együtt, elkezd Tórát tanulni, sőt, a Kabbala bölcseletét, de ezzel egy nagy veszélybe kerül. Mert a Tóra lehet “az élet angyala” vagy ” a halál mérge”. És az eszköz a kígyón át tárul fel, amely végül vagy megeszi az embert, vagy segít megszökni tőle vagy uralkodik rajta.

Baal HaSzulám  írja, hogy el lehet kapni a kígyót a fejénél vagy a farkánál.Tehát, amikor tanulunk, előttünk van néhány veszély. Először is, meg lehet elégedni a szöveg tanulásával száraz és technikai formában, azért, hogy elrendezze magának a spirituális világ az összes részeit, amelyet a kabbalisták leirnak. A vonzó erő  nagyon erős, mert a könyv olvasása közben mintha értené és érezné a spirituális világot, azaz megismeri az anyagot, kezében van  egy “térkép” és egy definicios lista. Az uralkodó hazug érzés az állapota felett, ez az első veszély. Vannak akik megelégszenek magával a tanulással, minden megértés nélkül.

Továbbá, ha tanulunk a korrekció érdekében, ott is vannak nem is kis veszélyek. Talán megakarom szerezni az adakozás erejét, hogy összeolvadjak a Teremtővel? Vannak más lehetőségek is. Azonban ha az iránya helytelen, akkor ezek oldalra tolják ki az embert. Ha letérünk a tengelyről, amely “Izrael a Fény és a Szentség Egy”, akkor minden lépéssel eltávolódunk a cél felé vezetó útról.

És ezért olyan fontos ez az elv: “A gondolat előzi a cselekedet végét”. Úgy érzem az egész világot, mint saját magam, és ez elvezet engem a Teremtő összeolvadásához. A mi munkánk nem lehet teljes, ha nem akarjuk belefoglalni  az emberiség összes részeit, az egész valóságot. Csak akkor tudjuk megszerezni a valódi adakozás tulajdonságát, a valódi szándék szerint az adakozása, és nem bármilyen módokon.

Mert “Szentseg”  tíz minőségével szemben – felső “Hey” – létezik, az alsó “Hey” betű minőségének tíz felismerése. A különbség a kettő között nagyon nagy. Bármilyen formája az adakozásnak  és bármilyen formája a megszerzésnek, mindegyiknek megvannak a saját módszerei, a saját filozófiája, és egy teljes világ rejlik a “Szentség” tulajdonságban és a “Hey” tulajdonságban. Onnan kezdődnek az összes hitek és a vallások, minden zavarok, minden igazolások, amelyekkel az ember szembesül az  életében…

Ily módon, meg kell értenünk, hogy  a felebaráti szeretetnek az alapelve kell legyen az Egység – “Izrael, a Fény és Szentség”. Nincs “felebarát” külön – külön, minden egységben van, minden benne van foglalva a Felső erőben. És ezért meg kell figyelni mindent, beleértve a terjesztést is, valamint annak szükségességét, hogy mindez elérjen az emberiség legtávolabbi részeihez. Egyébként, ha osztályozást szerkesztünk (szelekciót), akkor az általános edény nem teljes, és az adakozási  szándék hiányozni fog nekünk …

(BS)

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

60 queries in 0,457 seconds.