Hogyan kell értelmeznünk a Tórát?
Három kérdést kaptam a Tóra és a szent könyvek helyes magyarázatáról:
Kérdés:
Nagyon összezavar a „szóbeli Tóra”, vagy a Talmud. Megértem, hogy a Tóra egy ajándék a Teremtőtől, aki a helyes életúton akar minket végigvezetni és képletesen kell értelmeznünk a történeteit és nem szó szerint. Hogyan magyarázza a Talmud szó szerinti vonatkozásait, amit láthatólag rabbik írtak? Ha jól tudom, a papok és a Sanhedrin korrupt volt – ez okozta a Templom lerombolását.
Válaszom:
Elkezdtük olvasni a Zóhárt, ha velünk együtt tanulod, látni fogod, hogyan írták a szent könyveket.
Kérdés:
Olvasom a posztjait és elég érdekesnek találom őket. Ahogyan a képeken látom, ön zsidó, tehát az a kérdésem: Mit kezdjen a kabbala Mózes vallásával? Ez olyan, mint egy útmutató, hogyan olvassuk a Tórát?
Válaszom:
Lehetetlen megérteni a Tórát a Kabbala nélkül, mert kívülről a Tóra történelmi mesének tűnik, pedig a korrekcióhoz tár fel egy módszert a Felső Világ felépítésén keresztül.
Kérdés:
A Tórában ki (vagy milyen erő) volt Melchizedek? És miért fizetett neki Ábrám adót? A tóra azt mondja, hogy Melchizedek Isten papja volt, de én azt hittem, Ábrahám volt az első, aki felfedezte, vagyis elérte a Teremtőt.
Válaszom:
Melchizedek a Teremtő igazságosságát személyesíti meg. Ugyanígy, az összes szereplő a Tórában, nem férfiak, vagy nők, hanem emberi tulajdonságok leírásai. Minden, ami a Tórában le van írva konkrét, következetes változásokat ír le egy személyen belül.