A korrekció módszere a középső vonalban
Baál HaSzulám előtt két módszer volt a korrekcióra (vagy a Kabbala tanulásra): az elmén keresztül (Ari módszere) és a szíven keresztül (Baál Shem Tov módszere). Baál HaSzulám fogta ezt a két módszert és egy középső, harmadik vonallá egyesítette őket, egy hatékony, pontos és egyszerű módszert adva, ami a modern léleknek is megfelelő. Ez az egyetlen eszköz rá, hogy elérjük a korrekciót.
A Kabbala tudományos részét az Ari alapozta meg, míg a belső munka Baál Shem Tovtól jön. Baál HaSzulám írta a Talmud Eszer Szfirot című könyvet, az Ari Élet fája című művére alapozva, a mi generációnkra vonatkoztatva azt. Viszont ha az egész tanítást egységes egészként tekintjük, a négy fogalmazvány: Talmud Eszer Szfirot, Panim Meirot, Előszó a Kabbala bölcseletéhez és az Előszó a Szulám kommentárhoz a Felső Világok „fizikáját” jelenti, és az Ari tanításain alapul, míg az összes többi cikk a személy belső munkájáról Baál Shem Tov módszerén alapul.
A Korrekció Fénye, akkor jön el hozzánk, ha a Felső Világok „fizikáját” tanuljuk, de csak a csoporton keresztül ér el hozzánk. Ha a csoport nincs megfelelően megszervezve, nem tanul együtt, és nem törekszik az egységre, akkor lehetetlen magunkra vonni a Reformáló Fényt. És egy olyan formának kell lennie, ami felkészít minket a korrekcióra. Mindenkinek ezt kell elvárnia.
Két dolgot kell feltárnunk: 1) a gonoszságunkat és az egységünk meg nem létét 2) a vágyott állapotot, az egyetemes kapcsolat állapotát. Azt kell várnunk, hogy az első állapotból átmegyünk a másodikba, a „Reformáló Fény” erejének segítségével. A csoportnak muszáj ezt nagyon tisztán megértenie, mivel egyébként milyen Fényt lenne képes magára vonni? A spirituális edénynek vagy vágynak muszáj megelőznie a Fényt.
Ezért lett minden teremtmény megteremtve, és ezért fejlődik ez a Végtelen Világig: ez annak érdekében történik, hogy egy szükséglet jelenjen meg arra a teremtményben, hogy feltárja a Teremtőt a teremtményben. Nincs szükség arra, hogy feltárjuk a Teremtőt vagy a Fényt. Nekünk a teremtményt kell feltárnunk. Meg kell értenünk, hogy a teremtmény nem azért lett megteremtve, hogy egy pont maradjon és állatként éljen. Inkább az a sorsa, hogy független egyéniség legyen aminek megvan a szabad akarata. Ennélfogva a vágyunknak mindig először kell érkeznie. (Kli Kodem Le Or).
cst