Még nem vonzottunk magunka elég megvilágító Fényt , és ha a földi agyunkkal próbáljuk elképzelni, hol van bennünk a “rosszazós” hajlam, akkor filozofizálásba bonyolódunk. Lényeges, hogy minden tettünk része a a megvilágító Fénynek,; azaz nem kell nekünk méricskélés és vizsgálódás, csak a gyógyulásunk miatti közös vágy általi társulásra, a csoportra kell gondolnunk mindig. Mert ez az, amit nem tudunk még jól csinálni.
Sok megvilágító Fényt kell magunkra húznunk, hogy megkapjuk az erőt, a megértést és a bölcsességet megérezni, mi is az a “gonosz hajlam” (Jécer há Rá). Igazából ez egy angyal, vagyis egy teremtő-erő, ami az ő ellentéte, árnya. Csak maga Mózes láthatta szemtől szembe a Fáraót. csak egy hosszú ösvény végén jutunk el a Gyűlölet /=Sziná/ hegye alá.
A földi szívünk-lelkünk, mely nincs betársulva a közös vágy “szellemi” (spirituális) világába képtelen felfedezni magában a rosszazós ösztönt. A mi világunkban nincs is gonosz az egyes emberben! HA valakinek rossz a jelleme, akkor ez csak egy természetes kifejlődés, mint egy bulldog esetében például. Előbb meg kell találnunk, mi is az “emberi” (ád-ámi) belül , s ennek a “szellemi” késztésekkel, a józós késztéssel, az adás készségével van csak összefüggése.
“A Teremtő egymással szembe teremtette őket” : a tisztaságot és a tisztátalanságot, a jobb és a bal oldalt. Ezért a felkészülés öt éve alatt nem méricskélünk, számítgatunk, hanem csak a társakhoz kötődésen dolgozunk. Eközben tárul fel bennünk a gyűlölet hegye (a Szináj hegy) olyan szintig, hogy akarjuk ezt a társuló erőt, mert rájövünk, hogy a gyűlölet hegye, az az igazi gonosz halam.
és ez csak a kezdet. Utána jön csak a negyven év vándorlás a sivatagban és az “Ízráél földje elfoglalása”, s ezek mind a a rosszazós feltárásai, egészen a gyógyulás teljességéig.
Tehát csak a megvilágító Fény egységére kell gondoljunk s másra nem. Amikor ez a megvilágító erő elkezd érinteni, akkor egy teljesen más energia kezd működtetni, mint egy “örökmozgó” aminek van egy külső hajtóereje. Mintha a semmiből megjelenne az a megértő erő, ami segít ezt a munkát végezni, noha magunktól, az egoista önközpontúságban erre nem volt erőnk.
Tehát bármit is tanulunk közösen, az elveket a Személyiségekről és a Tulajdonságokról (Parcufim és Szefirot,) mindig csak a megtört szétszórtság egyesítésére kell gondolnunk. Mert az (ádámi) Törés után jelent meg a hordozókban a Rosszazós hajlam.
[38315]
Kabbalah Lecke 3/17/2011 “Én teremtettem a rosszazóst és a Tórát gyógyszernek”