A szégyen az a forditóttja a teljességnek
Kérdés:
Mit jelent a szégyen? Ha, ez nem létezik a kreációba?
Válasz:
A szégyen az, amely elválasztja az embert a majomtól. A gyökérben fekszik az érzet, a szakadék az adakozás és a megszerzés között. Mivelhogy minden az okozattól függ, az állapotoktól, amelyben én érzem saját magamat, mint adakozást vagy megszerzést, ehhez képest érezzük a teljességet vagy a szégyent. A szégyen az ellentéte a teljességnek.
Felejtsétek el mindent ami eseményekhez kötödik ebben a világban, a szégyen (“busa”) szóról, ennek más a jelentése. Ez az érzet közötti szakadék az adakozó és a megszerző között, egy spirituális szégyen. A valódi szégyen, egy spirituális érzet, és a szégyent a korporalitásban mindig elnémithatjuk, vagy elrejthetjük.
A valódi szégyen a feltételből jön, azaz én érzem, hogy a Teremtő adakozó, szerető, és én magamat érzem, mint azt aki átkozza őt, aki lopni akar tőle, aki röviden ellentétes tőle! És amekkora mértékben a személy felfedi, a kontrasztot egyiket a másikkal szemben, akkor érzi a szégyent a maga számára, és ez kötelez engem, hogy elrejtsem magam, az egoizmusomat, és kezdjem korrigálni magamat.
A szégyen, az egy nagyon hasznos érzékelés, a korrekcióval kapcsolatban. Csak azoknak a számára jelenik meg, akik képesek korrigálni magukat. Másképp nincsen szükség a felfedezésre. Én mondhatom a macskának, hogy szégyeld magad, azért, mert ő megette a másiknak a túróját.Ő nem érez semmiféle szégyent. Ő csak azt képes érezni, hogyha megverték, és máskor féli ugyanazt megtenni. Mivel nem a szégyen kezeli őt, hanem a félés a szenvedéstől.
A szégyen úgy érkezik mint eredménye a fejlődésnek, mivel te érzed a lépcsőt, amely főlőttebb van nálad, mennyivel magasztosabb nálad, és mi mennyire szeretettel vagyunk kezelve ennek a szintnek az irányából, és menyire ellentétes vagy ezzel szemben és nem tehetsz semmit.
Azért, hogy érezze a szakadékot, az emberben kell legyen egy belső személyisége, nem csak a korporalis érzékelése. Minden attól függ, hogyan értékeli az adakozás és megszerzés tulajdonságait. A korporeális érzékelés csak azért létezik, hogy ő érezze magát mint gyermek aki nem szégyeli kapni az anyjátol.
És csak akkor ő kezd felemelkedni a kis gyerek és az anya állapota főlé, és akarja érezni magát függetlennek. Ha hiányzik neki ez a szabadság, akkor ő érezhet szégyent. A rabszolga nem érez szabadságot, nem érez szégyent, mivel ő a tulajdonosához tartozik .
De aki akar nővekedni, és szabad ember lenni, azonnal elkezd szégyent érezni, és ennek köszönhetően eléri a szabadságát.