A Fény megadása
Kérdés:
Néhány napon belül a Sávuot fesztiválját ünnepeljük, mely a Tóra adásának nagy napja. Az összes többi Kabbalisztikus forrás lényegében a Tóra kommentárja, míg az összes filozófia, vallás és bölcsesség is abból származik. Hogyan tekint a Kabbala a Tórára: mint egy könyvre, vagy mint a korrekció módszerére?
Válaszom:
A Tóra a Reformáló Fény, mely képes a személyt visszajuttatni a Teremtőhöz. Mindaz nem egy könyv, hanem a Fény, az adakozás ereje, mely a Teremtőtől, az adakozás forrásától terjed ki, mely képes a személyt reformálni, hogy az is képes legyen adakozásban élni. Akkor a személy részévé válik a Tórának, és megtelik annak Fényével, a Hasszadim (Kegyelem) Fényével, azon belül a Hochma (Bölcsesség) Fényének ragyogásával. Ezt tekintjük úgy, mint a Tóra felfedését, azaz a Fényt felfedését az emberen belül.
Bármit amit hallunk két dologgal kell összeegyeztessük: a Fénnyel és a vággyal, és azok formaazonosságával, melyet szűrőnek nevezünk. Semmi más nem létezik az egész valóságban. A Tíz Szfira Tanulmányában, mindaz “Fény” a Teremtő helyett, “vágy” “teremtmény” helyett, és “szűrő” a “teremtés korrekciója” helyett. Nincsen semmi más. Az összes zavarodottság abból adódik, hogy az emberek nem képesek ezeket az eszméket összekapcsolni egymással.
Amennyiben túlságosan belebonyolódunk ebbe a három definícióba, térjünk vissza a Közvetlen Fény négy fázisához. Csak a Fény és a vágy létezik ott, kezdjünk ezzel. Az összes tulajdonság, érzékelés, érzés, gondolat, mindezek a zavaró eszmék, a jövő világok, és a valóság érzékelése vissza kell hogy jusson egyetlen ponthoz: a Fényhez és vágyhoz, mivel semmi más nem létezik a világokban.
És most, ebben a valóságban létezve, és ezt a nagy világot átélve, akár ijesztőnek, jónak vagy rossznak, mi mindazt a vágyon belül érzékeljük, mely vágy egy bizonyos állapotban van.
Kérdés folytatva:
De jelenlegi állapotomban én továbbra is egy könyvet látok, melyet valaki megírt.
Válaszom:
A Kabbalisták leírják nekünk a Fény cselekedeteit, annak munkáját a vágyon, és mindazokat különböző jelekben, szimbólumokban fejezték ki, hogy mi azokat valamilyen módon összekapcsolhassuk, azáltal azt okozva, hogy a Fény dolgozzon vágyunkon.
Ezt a könyvet úgy hívjuk, hogy “Tóra” (az Oraa-instrukció, és Ohr-Fény szavakból), mivel az a Fénynek a vágy felett cselekedeteinek szekvenciáját írja le, ahogy a Fény mozgatja a vágyat. A könyv semmi mást nem ajánl, mivel az egész valóságban semmi más nem létezik a Fényen és vágyon kívül.