Dr. Michael Laitman

Arich Anpin papíron és a lélekben


Amikor a Tíz Szefira Tanát vagy a Ptichá-t /Az elfogadás tanának megnyitása/ tanuljuk, először mechanikusan be kell vágnunk a diagramokat.

Tényleg csak mikor az egész rendszert látjuk, akkor lehet megkérdezni: „Miért így van? ”
Először el kell fogadnunk mindent, „ahogy van” , valóságként, s azután kezdjük csak az okokat keresgélni, miért van épp így. Nem kaphatjuk be az egész bölcsességet egyszerre, hanem majd a hordozóink nőnek , tisztázódnak, s összekapcsolódnak egy rendben.

Ezért nem érdemes új elméleteket gyártani: minden a természetből kell megtanulnunk. A természetben a külsődlegestől haladunk a belsőséges felé. Tehát előbb a képet látjuk, a vázlatot, s aztán egyre mélyebbre hatolunk benne, míg eljutunk a lényegig.

Máskülönben elrontjuk a valóság feltárásának megközelítését. A tanulás elhagyóinak 99%-a nem rendezi el magát a feltáráshoz a helyes közeledést. Mind a felső világot akarjuk feltárni. de ha nem értjük, hogy nincs Rajta kívül semmi” azaz minden a teremtőtől ered , de nekünk kell őt elképzelni és igazolni, s a negatív dolgokat „ellenséges segítőnek” kell látnunk (ez Éva jelzője) s elrendezzük úgy a dolgokat, hogy éppen ezen akadályok segítenek, hogy feléjük emelkedjünk s belsőbb, finomabb fogalmakhoz jussunk – enélkül nem érünk el sikert.

Ha valaki nem rendezi el magában ezeket a dolgokat a helyes érzékelés irányába,akkor mondjuk: „ezeren jönnek a szobába, de csak egy megy ki a Fényre”. A gyerekek példáját követve forduljunk a természethez. A gyerek nem tud sokat: nem tudja, mit csinál az apja, de utánozza. Lemásolja a tetteit a belső értelmük nélkül, gondolkodás nélkül játszik a plasztik kalapáccsal. Erre van szükségünk: átgondolás nélkül, rajzoljunk egy vázlatot a Keterről /Koronáról/ az Aba ve-Imáról /Atya-Anyáról/ az Arich Anpinről /Ősatyáról a Hosszú orrúról/. Egyelőre legyen ez elég.

Aztán mélyebbre indulunk. Máshogy nem lehet haladni: ez egy tudomány és épp így kell tanulni. Nem a Zohár-t tanuljuk mint „csodaszert” /Szegulát/. A Tíz Szefira tana és a Pticha /Bevezetés/ diagramokból s vázlatokból áll: enélkül elszállunk s csak várjuk,, várjuk a Felépítő Javító Megvilágítást. De az nem jön enélkül. E tan kell, hogy inspiráljon, mert köztünk, a társak közti viszonyokban belül kell megtalálnunk az Elfogadás Tanának nyelvén megjelenő elemeket.

Szólj hozzá

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

77 queries in 0,130 seconds.