Arich Anpin papíron és a lélekben
Amikor a Tíz Szefira Tanát vagy a Ptichá-t /Az elfogadás tanának megnyitása/ tanuljuk, először mechanikusan be kell vágnunk a diagramokat.
Tényleg csak mikor az egész rendszert látjuk, akkor lehet megkérdezni: “Miért így van? ”
Először el kell fogadnunk mindent, “ahogy van” , valóságként, s azután kezdjük csak az okokat keresgélni, miért van épp így. Nem kaphatjuk be az egész bölcsességet egyszerre, hanem majd a hordozóink nőnek , tisztázódnak, s összekapcsolódnak egy rendben.
Ezért nem érdemes új elméleteket gyártani: minden a természetből kell megtanulnunk. A természetben a külsődlegestől haladunk a belsőséges felé. Tehát előbb a képet látjuk, a vázlatot, s aztán egyre mélyebbre hatolunk benne, míg eljutunk a lényegig.
Máskülönben elrontjuk a valóság feltárásának megközelítését. A tanulás elhagyóinak 99%-a nem rendezi el magát a feltáráshoz a helyes közeledést. Mind a felső világot akarjuk feltárni. de ha nem értjük, hogy nincs Rajta kívül semmi” azaz minden a teremtőtől ered , de nekünk kell őt elképzelni és igazolni, s a negatív dolgokat “ellenséges segítőnek” kell látnunk (ez Éva jelzője) s elrendezzük úgy a dolgokat, hogy éppen ezen akadályok segítenek, hogy feléjük emelkedjünk s belsőbb, finomabb fogalmakhoz jussunk – enélkül nem érünk el sikert.
Ha valaki nem rendezi el magában ezeket a dolgokat a helyes érzékelés irányába,akkor mondjuk: “ezeren jönnek a szobába, de csak egy megy ki a Fényre”. A gyerekek példáját követve forduljunk a természethez. A gyerek nem tud sokat: nem tudja, mit csinál az apja, de utánozza. Lemásolja a tetteit a belső értelmük nélkül, gondolkodás nélkül játszik a plasztik kalapáccsal. Erre van szükségünk: átgondolás nélkül, rajzoljunk egy vázlatot a Keterről /Koronáról/ az Aba ve-Imáról /Atya-Anyáról/ az Arich Anpinről /Ősatyáról a Hosszú orrúról/. Egyelőre legyen ez elég.
Aztán mélyebbre indulunk. Máshogy nem lehet haladni: ez egy tudomány és épp így kell tanulni. Nem a Zohár-t tanuljuk mint “csodaszert” /Szegulát/. A Tíz Szefira tana és a Pticha /Bevezetés/ diagramokból s vázlatokból áll: enélkül elszállunk s csak várjuk,, várjuk a Felépítő Javító Megvilágítást. De az nem jön enélkül. E tan kell, hogy inspiráljon, mert köztünk, a társak közti viszonyokban belül kell megtalálnunk az Elfogadás Tanának nyelvén megjelenő elemeket.