
Globális nevelés a globális világban
Nekünk fokozatosan el kell juttatnunk a magyarázatainkat minden emberhez az ő nyelvén és az ő számára érthető módon. A magyarázatoknak fokozatosan kell érkezniük addig, amíg az emberek pontosan meg tudják érezni, hogy a közöttünk lévő kapcsolat olyannyira képessé tesz bennünket egy új élet érzékelésére, mintha egy másik bolygón, vagy másik dimenzióban léteznénk.
Lehetetlen erről azonnal beszélni. Nekünk mindig másképpen kell szólnunk a fejlődés különböző szintjein levő egyénekhez és csoportokhoz attól függően, hogy ők ebben a pillanatban milyen vágyat képesek megtapasztalni. Ezért, az első magyarázatoknak olyan nyelvezettel kell érkezniük, amelyeket ők értenek. „Yól fogod érezni magadat. Nem lesznek háborúk, terrorizmus vagy kábítószerek. A ti gyermekeitek sikeresebbek lesznek, kevesebb lesz a válás, és így tovább.
A népesség különböző rétegeit különbözőképpen kell megszólítani, nekik megfelelő formában: vannak, akik inkább a filmek nézése felé hajlanak, mások zenét hallgatnak, még mások könyvet olvasnak, vannak akiket a tudományon gazdaságon vagy más témán keresztül lehet megközelíteni.
A környezetnek egy sugárzó gömbhöz kell hasonlónak lennie, amely rengeteg lehetőséget sugároz minden személyre hogy az megértse, milyen az a globális világ, amelyben létezünk. Éppen úgy, ahogyan a világ globális, a nevelésnek is globálisnak kell lennie, értve alatta, hogy tartalmaznia kell mindenféle hatást minden szinten, minden nyelven és formában mindentől, ami a személyt körülveszi.
Ez az a nevelési rendszer, amelyet fel kell építenünk. Nélküle az emberiség nem fog előrejutni. Csapásokkal és mindenféle problémákkal lesz sújtva, és mindenféleképpen kényszerítve lesz, hogy ugyanezt ő maga felépítse. Mindenek után ezen keresztül valósítja meg a saját függetlenségét mert felépítve azt a rendszert amelyen keresztül megváltozik és korrigálva lesz, megvalósítja a döntés szabadságát. És ezzel felépíti az emberi szintet.
RB