Dr. Michael Laitman

Le vagyunk válva a spirituális világról

laitman_2012-03-25_471_w

Baal HaSulam : „ A Kabbala Bölcsességének Lényege: Valóban minden józanul gondolkodó ember számára érthető, hogy ott ahol szellemi dolgokkal – s tán mondanom sem kell – az Istenséggel foglalkozunk semmilyen szó, vagy betű nem áll rendelkezésünkre hogy kifejezhessük ezeket. Mert az egész szókincsünk nem több mint a képzeletünk és az érzékszerveink szülte betűkombinációk összessége.

S hogyan is lehetnének segítségünkre, egy olyan helyen ahol sem a képzelet sem pedig az érzékszerveink nem lehetnek jelen. Mert még ha a legkifinomultabb szót is vesszük, amelyet ilyen helyeken használni lehet, mint a Felső Fény (Or Elyon) vagy ilyen az egyszerű fény (Or Pashut) lám azok is csak egy képzelt metaforaként a Napfénnyel vagy a gyertyafénnyel vagy éppen egy olyan belső megelégedettség sugározta fényként érzékeltette dologgal próbáljuk összekapcsolni, amely fényt az ember akkor érez, amikor egy új találmányra lel vagy valamilyen kétséget sikerül eloszlatnia.

Hogyan is használhatnánk őket spirituális dolgok és Isteni utak leírására, hogyha csak csalárdságot és hamisságot nyújtanak a vizsgálódónak. Ez különös képen ott van így ahol ezekben a szavakban valami ésszerűségnek kellene felbukkannia. Ahogy az a bölcselet kutatásánál lenni szokott, és ahogy a tárgyalásnál,  a segítségnél is így legyenek, hogy  a Bölcsnek egy igen szigorú és egészen pontosan körülhatárolt definíciót kell hogy használjon a vizsgálódóval szemben.

Mert ha a bölcs csak egyetlen szót is sikertelenül magyarázna, menten összezavarná vele a vizsgálódó elméjét és az legkevésbé sem tudná az utána és az előtte mondottakat értelmezni és nem tudná megérteni az adott szóhoz kötött dolgokat, ahogy ez minden olyan vizsgálódó számára ismert, aki valaha bölcsességet és bölcseleti könyveket tanult.

S valóban az ember el kell, hogy csodálkozzon ezen, mondván, hogy hogyan használhattak a Kabbala Bölcsei hamis szavakat és hogyan magyarázhatják ezen szavakon keresztül a Kabbala Bölcseletének összefüggéseit. S ugyancsak ismert, hogy a hamis nevekből semmilyen definíció nem állhat össze. Lévén, hogy a hazugságnak nincs lába és így nem tud örökké fennállni. Itt azonban meg kell ismernünk a gyökerek és ágak törvényszerűségeit melyek az egyes világok viszonyrendszerét jelölik.”  

Dr. Laitman: Tehát akkor tudjuk, és látjuk és értjük amennyire csak lehetséges, hogy mi le vagyunk válva a spirituális világokról, azaz nekünk nincs semmilyen érzékelésünk ezekhez köthetően. Nem is tudjuk, megérinteni ezeket az érzékszerveinkkel,  tehát egyik szervünkkel sem érjük el és emiatt nekem mondják, bármilyen nyelven beszélnek a spiritualitásról – bár én ismerem a nyelveket – még sem tudom, hogy miről beszélünk, amikor a spirituális világról beszélünk. Nem tudom, hogy hogyan tudnék egy bizonyos fajta formát adni ennek, ezeknek a szavaknak. Nekem mondanak bizonyos szavakat, de még sem tudom, hogy ezek a betűk, ezek a szavak ezek valójában miről szólnak, azért mert nekem soha nem volt azaz érzékelésem ezekről a jelenségekről amikről ezek a leírások szólnak ezért nem jelentenek nekem semmit.

Ilyen módon hogyan tudunk akár csak beszélgetni a Felső Világokról ez egy nagy kérdés amit Baal HaSulam felvet, hiszen mi itt vagyunk egészen addig, amíg ebben az alacsonyrendű világban vagyunk. Ahogy most. Tehát, hiszen a Felső Világokkal kapcsolatosan csak az tud írni valamit, aki eléri őket. Azok, akik elérték ezt a szintet azok megoszthatják ezt bármilyen nyelven, érzéki különbözetekről tudnak beszélni. De miután én nem értem el ezt. Hogyan tudok beszélni erről?

Hát az emberek ugye elképzelik az angyalokat, szárnyakkal, meg mindenféle dolgokat elképzelnek a követező világról. Láthatjuk, hogy az emberiség egészen a napjainkig fantáziálásnak vetette magát alá.

Tehát hogyan lehetséges, hogy mi mégiscsak meg tudjuk érinteni a Felső Világokat, vágyni tudjunk rá és különösen, amikor Erőket akarunk kivonni belőle amelyek, segíthetnek bennünket felemelkedni. Vagy egyszerűen csak ott vagyunk, vagy nem vagyunk. Mivel látjuk az első embert, láthatjuk, hogy mi történt. Tehát az első (Adam Harisson), aki felfedezte ezt nyilván akkor még neki nem volt tanára, nem voltak könyvei , de tőle számítva – aki nyílván nem az első ember aki a világon volt, hanem az első ember aki a bölcsességbe belépett – már voltak magyarázatai meg nyelve, meg mindenféle dolog amivel ezt megpróbálta (Ő) leírni.

Tehát amit a Kabbalisták megtaláltak,  mikor elérték a Felső Világot, az az hogy vannak kapcsolatok a Felső Világból a mi alacsonyrendű világunkba, de olyan mértékig hogy semmi nincs a mi világunkban  aminek ne lenne meg a pontos kapcsolata a Gyökérrel, a Felső Világgal. S ezt a kapcsolatot, föl lehet használni arra hogy valamilyen módon konvertáljuk a Felső Világnak a minőségeit, és arra, hogy az alsó világban amikor ezeket a szavakat nézzük, még is legyen egy képünk a Felső Világról.

Valamilyen módon meg tudjuk kísérelni, hogy erőfeszítést tudjunk tenni hogy közelebb kerüljünk a felső Világ terminológiáihoz, fogalmaihoz hogy hozzáadjuk a vágyunkat, a sóvárgásunkat ennek az eléréséhez és ennek a az erőfeszítésnek megfelelően a Felső Világ ragyog rajtunk és egy bizonyos fajta illuminációt ad, és az embert ezért a Felső Világ felfedezése felé elmozdítja .

2014.12.15 Reggeli lecke 4-ik része

Kn

KA

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

67 queries in 0,753 seconds.