Spirituális földrajz, második rész
Spirituális hatások Izrael földjén
Kérdés: Azt mondta, hogy a Földre ható befolyások öt forrásból táplálkoznak. Különösen igaz ez Izraelre. Az első forrás a gyökér, a gondolat, mindennek a kezdete, a Teremtő minősége, az adakozás ereje.
Ezt követően, a befolyás négy típusa megfelel a fény terjedésének négy állomásával, a teremtmény megteremtésével. Ezek mindegyike a Föld adott részére hat.
A gyökér, amely mindennek a kezdete, a gondolat, a Keter, a Föld azon részét befolyásolja, ahol Hermon hegye található. A Hochma Felső Galileára hat, és így tovább. Hogy néz ki a kabbalista földrajz?
Válasz: Mivel a felső befolyás öt állapoton keresztül történik, amelyeket a felső világ határoz meg, a mi országunk is öt részből áll. Aztán ezek tizenkét alrészre oszlanak, és ez így folytatódik tovább. Minden attól függ, hogy a felosztás mely szempontját vesszük alapul.
Földrajzilag vizsgálva, a Hermon hegye a Keter, Galilea a Hochma, Kinneret (a Galileai tó) a Bina, a Jordán folyó Jeruzsálemig tartó szakasza a Zeir Anpin, és alatta kezdődik a Malchut felé irányuló mozgás, le a Holt tengerig, és ez egészen lenyúlik a Vörös tenger partján található Eilatig.
Megjegyzés: A nagy kabbalisták, Ari és Baal HaSzulam olyan országokat is megemlítenek, mint Jordánia vagy Szíria.
Rav kommentje: Ez egy másfajta felosztás, nem Izraelre, hanem más földekre vonatkozik. De megint mondom, hogy a felső erő befolyásolási központja Izrael földje, és aztán mellette ott vannak Libanon, Jordánia, Szíria és Babilon, ami szintén egy ötös tagolás.
Minden más ország akárhogy felosztható, nincs jelentősége.
Kérdés: Érdekes, hogy a kabbalisták száz és ezer évekkel ezelőtt milyen egyértelműen meghatározták a területi határokat. Ez azt jelenti, hogy itt nem is országokról, hanem spirituális hatásról van szó?
Válasz: A spirituális világokban létezik ezeknek a hatásoknak egy prototípusa, ami aztán a mi világunk anyagiságában tükröződik.
Kérdés: Érezheti valamilyen módon a spiritualitásban lévő ember önmagán belül Libanon és Szíria helyét?
Válasz: Természetesen. Tisztán érezheti a különféle minőségeket, és azt is, hogy ezeket hogyan variálja vagy kezelje.
Kérdés: A ’Hermon’ szó a ’harmóniából’ jön?
Válasz: Ez a felső harmóniát jelenti, mivel mindennek, ami leereszkedik a mi világunkba, a Keter az alapja.
Kérdés: Amikor valaki Hermon hegyéről elmegy Felső Galileába, érzi, hogy ez utóbbi már Hochma?
Válasz: Egy átlagos ember a légnyomás változásán kívül nem érez semmit. Egy kabbalista viszont – a mi világunkkal való viszonyától függően – ezt az érzékelést ki- és bekapcsolhatja önmagán belül.