Dr. Michael Laitman

Salamon bölcsessége: Ne ragadd meg a kutyát fülénél fogva!

Példabeszédek könyve, 26:17: „Az a járókelő, aki beleavatkozik egy olyan vitába, amelynek nem részese, olyan, mintha a kutyát a fülénél fogva akarná megragadni.”

Kérdés: Ez azt jelenti, hogy az ember ilyenkor kockára teszi saját sorsát?

Válasz: Naná! Ha beleszólsz mások vitájába, a kutya szintjének megfelelő haragot keltesz bennük.

Tudjuk, hogy a legjobb nem közbeavatkozni. A legjobb, ha engedjük, hogy a személyek maguk oldják meg a helyzetet, minden bölcsesség vagy tanács nélkül. Máskülönben mindketten az ellenségeiddé válnak.

Kérdés: Tegyük fel, hogy kialakul egy vita. Mit tehetünk?

Válasz: A külső személy nem tehet semmit. Magukra hagyja őket, és félre áll.

A rendőrségre vagy más vitatott esetek orvoslására szakosodott emberre bízzuk a nézeteltérés kezelését. Ez rájuk tartozik. Az egyénnek nincs joga közbeavatkozni.

Kérdés: Azért, mert nem tudhatja, kinek van igaza, és ki téved?

Válasz: Egyáltalán nem áll jogában a beavatkozás. Máskülönben ezek az állapotok nem jutnak nyugvópontra.

Kérdés: Salamon király azt mondta, hogy a vita bennem van. Milyen típusú vita az, ami az emberen belül létezik?

Válasz: Egy állandó vita, mivel a személy két vágyból van összegyúrva: egoistából és altruistából. De az az igaz ember, akiben állandó csata folyik jó és rossz között, aki a rosszra uszítja saját jó minőségeit.

A gonosz mindig felébred, mindent magának akar, és így tovább. A személy azonban, ha nevelni kívánja önmagát, vég nélkül fejleszti a jót önmagában. Az ő belsejét állandó harc jellemzi.

Ennél fogva, az összes ilyen példabeszéd az emberben feltáruló gonoszról szól, de csak olyan mértékben, ahogy a jót is megkísérli felszínre hozni saját magában.

Kérdés: Azaz a gonosz bennem lakozik, az egoizmus a bensőmben van, állandó jelleggel: ez a természetem?

Válasz: Igen, és kéred a Teremtőt, hogy adja ehhez hozzá a jó természetet, hogy ezt a két minőséget egyensúlyba tudd hozni. Balgaság azt kérni Tőle, hogy szabadítson meg a gonosz természettől. Ez nem megy.

Kérésed tárgya a jó természet kell, hogy legyen, hogy a két minőség harmonikus egyensúlyban létezzen a bensődben. Az egyik ember nem lehet nagyobb a másiknál, a pozitív nem múlhatja felül a negatívat.

A kettő közötti középső vonal egy káprázatos állapot. Folyamatosan ebben az egyensúlyban létezem, két lábbal ezek felett állok. Csak ebben az esetben érezhetem meg az alattam megnyíló mínuszt és pluszt a maguk teljességében.

Kérdés: Harmonikusnak mondható az a személy, akinek belseje tartalmazza a saját és a Teremtő természetét is?

Válasz: Természetesen. Ekkor Ádámnak, vagyis a Teremtőhöz hasonlónak hívjuk őt, mivel az összes Teremtővel ellentétes belső minősége egyben hasonlít is a Teremtőre.

https://laitman.com/2020/03/the-wisdom-of-king-solomon-do-not-grab-a-dog-by-the-ears/

64 queries in 0,513 seconds.