A jövő vallása az “Embertársaink iránti szeretet”
Kérdés:
Milyen kapcsolatnak kellene létrejönnie a judaizmus és Izrael állama között?
Válaszom:
Semmilyen kapcsolatnak nem kellene léteznie vallás és állam között. Minden emberenek lehetősége kell legyen, hogy a minden erőszak nélkül választott életstílusát élje. A Kabbala azt mondja: “Nincsen semmilyen erőszak a spiritualitásban!”
Az embereket csakis a megfelelő oktatás befolyásolhat. Természetesen az Izraeli nevelésnek magában kell foglalnia zsidó tradíciókat, zsidó kultúrát és azokat az értékeket, melyeket elődeinktől kaptunk. Azonban mindezt egy finom, kedves módon kell tanítani a nemzeti tradícióknak megfelelően.
A Kabbala terjesztésén keresztül a mai vallás – egy kötelező tettek, parancsolatok rendszere, tradíciókká fog változni. Ez az amit Báál HaSzulam “A Vallás lényege és célja” cikkében leír. Hogyan fog mindez megtörténni?
Az a Felső Fény, mely napjainkban felfedődik számunkra megváltoztat majd minket, és akkor az emberek elkezdik majd érezni, és megérteni a Teremtőt. A Teremtő felfedezése eltünteti a mai vallásos szokásrendszer követését, és megszünteti a Teremtő és ember közötti közbülső résztvevőket, mint a vallások és azok vezetői. Írva van: “És az emberek abbahagyják a Teremtővel kapcsolatos tanításaikat, mivel mindannyian ismerni fognak Engem, a legkisebbtől, a legngyobbig.”
A Teremtő felfedezése mindenkinek megmutatja majd a Tóra alapgondolatát: “Szeresd felebarátodat, mint saját magad”, ami jelenleg hiányzik még a vallásos emberek között is. Báál HaSzulam ezt írja “A Jövő Generációja” művében:
“A vallásos etikai forma, mely meghatározza a nemzetek életét, elsősorban és legfőképpen azt kell szükségessé tegye, hogy követői az embertársaik iránti adakozásban vegyenek részt, a “szeresd felebarátodat, mint saját magadat” alapelv alapján”. És akkor ez lesz minden nemzet társadalmi öntudata…Azonban ettől eltekintve minden nemzet szabadon követheti saját vallását és tradícióját, és egyik nemzet sem avatkozhat bele másiknak a dolgaiba, szokásaiba.”
A Kabbala tudománya elmagyarázza, hogy a Tóra legfontosabb alapelve a “Szeresd felebarátodat, mint saját magadat” azt jelenti, hogy a Tóra és a Parancsolatok követése a saját önzőségünk korrekcióját jelenti, ahol elérjük az embertársaink iránti szeretetet. Tehát saját önző vágyaink korrigálása jelenti a parancsolatok követését.
Amennyiben a személy részt vesz ebben az önkorrekcióban annak érdekében, hogy elérje az embertárs iránti adakozás tulajdonságát, azt jelenti, hogy elvégzi a Tóra parancsolatait. Ezt mondta a nagy tanító Rabbi Akiva is. Amikor azt kérték tőle, hogy magyarázza el a teljes Tórát míg egy lábon áll (képletesen szólva) a Tóra általános üzenetét tanította: “Szeresd felebarátodat, mint saját magadat”. Egy másik nagy tanító Hillel, aki a Talmud idejében élt (az időszámítás kezdetekor) azt az alaptételt hangoztatta, hogy: “Ne tedd mással azt, amit nem akarsz, hogy mások megtegyenek veled”.
Ennél fogva a vallások teljes felépítése nagy változásokon megy majd keresztül, mivel nem felelnek meg ezeknek az alapelveknek.