Dr. Michael Laitman

A betűk vágyaknak felelnek meg

“Előszó a Zohár Könyvéhez” 9. pont: Ahogy az a Zohárban a Második Megszorítással kapcsolatban írva van, a Zohár nem beszél az Acilut világáról önmagában, mivel azt csak a könyv fehér hátterének tartjuk. Ahelyett csakis a három világban, BYA-ban érzékelhető illuminációjáról tanulunk, mely világok olyanok mint a tinta, azaz a betűk, és azok különböző változatai a könyvben az Acilut Világának fehér hátterén.

Minden az élvezet iránti vágyon belül történik. Az összes betűk érzékelés edényei (Kelim), melyek az élvezet iránti vágy különböző formái, mely formákat a Fény hatására vesznek fel.

Ahogy a Fény befolyásolja a vágyat, azt a fejlődés különböző fázisain – Sores (O), Alef (1), Bet (2), Gimel (3), Dalet (4) vezeti keresztül. Az eredmény Malhut, melyet Kli-nek, edénynek nevezünk – azaz a megszerzés edényének.

Ezt kifejezhetjük egy másik módon is, hogy létezik a Keter – Rosh (fej), és onnan a Taamin (ízek), Nekudot (a betűk alatti pontok, melyek a mássalhangzókat jelképezik), Tagin (a betűk feletti koronák) és az Otiyot (betűk) terjednek ki lefelé. A betűk az utolsó Resimók (emlékképek) a Nekudot-okból (a Fény eltűnése által).

Mindenesetre mi csakis a vágyról beszélünk, ez az egyetlen dolog, amiről a Zohár könyve beszél. Nekünk rá kell hangolnunk magunkat pontosan erre a fajta érzékelésre – hogy mi csakis a vágyról beszélünk, és mindarról ami azon belül történik.

A Zohár nem tárgyalja azt, hogyan tervezi a Fény a cselekedeteit, hogyan ereszkedik le hozzánk, irányít minket, és működik a színfalak mögött. Ez nem tartozik ránk, mivel mi nem vagyunk képesek megérteni az absztrakt formát és az esszenciát. Mi egy térben vagyunk, melyet az “élvezet iránti vágynak” nevezünk, ez az ahol élünk. Ez a miénk, és mi hozzá tartozunk.

Ez képes kell, hogy legyen minket a megfelelő megközelítésben tartani a Kabbala teljes tudományának tanulásakor, beleértve a Zohár tanulását. A Kabbala soha nem beszél bármi másról, mint a lélekről.

Az egyetlen dolog amit a Kabbalában megbeszélünk az, hogy a Kabbalisták hogyan fedezték fel az élvezet iránti vágyat, melyet a Teremtő teremtett, és melyet a léleknek hívunk, valamint, hogy mi is történik ezen a vágyon belül. A mi teljes tanulásunk csakis ezzel a céllal történik: hogy felfedezzük a Teremtőt a teremtett lényen belül, azaz a lelken belül.

Azonban az a személy aki a Tórát, vagy a Kabbalát más célból tanulja ahelyett, hogy azt azért tenné, hogy felfedezze az adakozás és szeretet tulajdonságát az élvezet iránti vágyon belül, akkor az nem igazán tanulja a Tórát, sőt ő azt a halál italává változtatja és egyre messzebb kerül az igazságtól.

hzs

Szólj hozzá

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

65 queries in 0,617 seconds.