Egy sötét pincén való keresztül haladás a gyertya fényével
Zohár: A Teremtő minden útja igaz, és az Ő útjai mindig valósak. Ezáltal az “igazak” sétálnak rajtuk” mivel ők ismerik a Teremtő útjait és elkötelezik magukat a Tórának, és mindenki aki elkötelezi magát a Tóra korrekcióiban, ismeri a Tóra útjait, és azokon halad, és nem tér le jobbra vagy balra. De a bűnözők elbuknak ezeken az utakon.
Mindez nem a materiális világról beszél, hanem csakis a személy lelkéről amennyiben ő falhasználja minden eszközét és teljes erejét hogy megpróbálja magára vonni a Korrekció Fényét annak érdekében, hogy egységre lépjen a Teremtővel. A személy a megfelelő úton akar haladni, de útközben néha éjszakát, néha nappal tapasztal.
Ezért van az, hogy az összes a Tórában leírt “bűnözők” (Ézsau, Bilam, Balak, Ahasuerus, az eredeti kígyó, a Fáraó) valamint az “igazak” (Ábrahám, Izsák, Jákob, Dávid) mind megjelennek a személyben. Ő belezuhan a sötétség, félelem, háború, problémák állapotaiba, és utána ismét felébred, sikert ér el, és előre lép. Utána keresztül megy ugyanezen a cikluson megint. Számtalanszor “bűnt” követ el a spirituális úton, mivel fel kell fedeznie teljes korrigálatlan vágyát, és éreznie kell, mennyire ellentétes a spirituális céllal. Caskis ezek után képes megtanulni milyen fajta Fényre van szüksége annak érdekében, hogy korrigálja vágyát, és azt adakozóvá tegye.
Nincs semmi más módunk arra, hogy azt tanulmányozzuk amit a Teremtő alkotott, és hogy milyen módon működik Ő bennünk, mi azt csak az élvezet iránti vágyon keresztül, az ürességen keresztül, a gonosz burkokon (Klipot) keresztül tehetjük, melyek megjelennek bennünk. És akkor képesek vagyunk a gonoszságot jóságra változtatni a Fény segítségével abban a mértékben melyben megismerjük hogyan kell azt tennünk. A személynek először is bűnt kell elkövetnie annak érdekében hogy megértse, hogy az élvezet iránti vágyát a gonosz érdekében – mindenki és a Teremtő ellenében használja. És utána látni fogja, hogy tele van önzőséggel, és az uralkodik felette. Miközben keresztül megy ezeken az állapotokon, őt “bűnözőnek” hívjuk, és azáltal, hogy korrigálja ezeket az állapotokat “igazzá” válik. Szóval reménykedjünk, hogy mi azokká a “bűnözőkké” válunk akikről a Tóra beszél, mivel ezek igen magas spirituális szintek.
Ezek a szintek akkor jönnek a személyhez, amikor az már készen áll a gonosszal való találkozásra, feltéve, hogy nem adja meg magát annak, hanem érzi, és kielemzi azt. Egy speciális Fény ragyog rá, megengedve neki, hogy kielemezze a sötétséget magán belül. Ez hasonló ahhoz, ahogy a Homec-et (élesztő) keressük egy gyertyával a Pészah fesztiválja előtt, ugyanígy a személynek le kell ereszkednie a magán belül létező sötét pincébe, a gyertya Fényének segítségével, és el kell kezdenie keresnie hol is található a Homec, és hol vana Pészah-ra alkalmas étel.
Csakis az adakozó edények (Kelim) alkalmasak Pészahra, míg minden más tiltva van. Szükségünk van legalább egy apró gyertyafényre annak érdekében, hogy lemehessünk a pincébe, és elkezdhessünk keresgélni. Ez az ahogy fel kell készüljünk a belső Egyiptomunkból való szabadulásra. Azáltal, hogy felfedezzük, és kielemezzük a bennünk rejlő gonoszt, a személy képes egy lépéssel előre haladni, és képes kilépni a száműzetésből a Felső Világba.
hzs