Ő aki a sivatagból emelkedik fel
Zohár: “Ki az aki a sivatagból emelkedik fel, mint füstoszlop?” (Énekek Éneke) akkor amikor Izrael a sivatagon keresztül haladt.
A személy a spirituális úton a sötétség, üresség és különböző problémák állapotain megy keresztül, és neki állandóan felül kell emelkednie ezek fölött azáltal, hogy megszerzi az adakozás tulajdonságát.
A Sehina előttük haladt, és ők követték Őt.
Amennyiben a személy segítséget kér, hogy legyen mit követnie, amennyiben azt választja, hogy a Teremtőt követi önző természete helyett, akkor meglát egy “füstoszlopot” és a “nagyság felhőjét” – olyan jeleket, melyek segítik őt hogy felemelkedhessen a spirituális létrán.
“A Sehina előttük haladt” azt jelenti, hogy az egyetlen gondolatuk az volt, hogyan lépjenek egységre a lelkek egyetlen gyülekezetévé, melyet Sehina-nak hívunk.
A Sehina haladt, és vele haladtak a nagyság felhői. És amikor a Sehina felemelkedett, ugyanígy felemelkedett Izrael is, ahogy az írva van: “Amikor a felhők Sínai fölé emelkedtek”.
Amikor a Sehina felemelkedett, a felhők legmagasabb a csúcsra emelkedtek. És mindazok akik a földön laktak látták, és azon tanakodtak: “Ki az aki felemelkedik a sivatagból mint egy füstfelhő?”
A vágyak, melyek képesek követni a Sehina így tesznek. És azok, akik nem képesek még Őt követni azokat hívjuk a “világ nemzeteinek”. Azonban ők is megjelenítést kapnak, és amikor mindenki felemelkedik, azok a vágyak is előre haladnak velük.
Ez az ahogy a személy halad előre azáltal, hogy tisztázza mely benne lévő vágyait hívhatja “Izraelnek” (egyenesen a Teremtőhöz), a “világ nemzeteinek (a vágyak melyeket egyenlőre képtelen korrigálni), “Klipot”-nak (azon vágyak melyek teljesen alkalmatlanok a korrekcióra a végső korrekcióig). A személy állandóan szelektálja vágyait, és feláldozza őket, ezáltal áldozati füstöt okozva mely felemelkedik, ami azt jelenti, hogy megváltoztatja azok felhasználását a “saját érdekemben” módjáról, a “Teremtő érdekében” módjára. A “füst” (“Asan” héberül, ugyancsak fordítható úgy hogy “világ, év, lélek”) a Visszavert Fény (Or Hozer).
Amennyiben a személy ily módon munkálkodik magán, kiszelektálva vágyait és azokat hozzákapcsolva a Teremtőhöz, akkor ezzel eléri a Vele való hasonlóságot. Ezáltal felemeli a Visszavert Fényt, és megnyitja útját a következő szintre. Más szóval állandóan egy új világot fedez fel, egy új évet és egy új lelket.
hzs