A megértés csak az odaérkezés után jön
A Zohar, Tetzaveh (Command),” fejezet 132-133 bekezdés: “És a fa ágai hárman vannak, három vonal HGT…“ és a patak fűzfái ketten vannak” NH, amelynek sem szaga, sem íze, mint az emberek combjai.
A Lulav [pálma ág], Yesod, felveszi mindannyinkat és magába foglalja őket, mint a gerincagy a testben ….
Ezekkel a fajtákkal, amelyek megfelelek a HGT NHYM–nak, az embert látni kell a Teremtő előtt. A pálmafa levelei magukba foglálják az egész sereget, amelyik egyesül ebben a megnevezésben, amelyen keresztül a Teremtőt hívjuk.
A Zohár könyve arra van szánva, hogy az odaérkezésben segítsen, ne a megértésben. Az odaérkezés a korrigált vágy realizálását jelenti, és az érzékelés kezdetét, és a spirituális valóság meglátását. A megértés ezután jön. Ez azért van, mert a Klink nem a megértéséért van, nem birtokoljuk azokat a tulajdonságokat, amit a Zohár leír.
Ez nem a pálma ágáról vagy más növényekről szól, amit ebben életben ismerünk. A Zohár azon erőkről beszél nekünk, amelyek bizonyos ágainak formáját igénylik a mi világunkban. Megmagyarázza a spirituális gyökeret, amit nem érthetük, mert nem figyelünk arra, hogy hol vannak és hogy néznek ki.
Ezért hallgatjuk mi a Zohárt a legcsekélyebb megértés nélkül. Mi realizáljuk, hogy ő leírja a valóságot, amit mi még nem fogunk fel. Hibásan vizualizáljuk ennek a világnak a képeit, ami a rossz közelítés.
A mi egyetlen feladatunk, hogy gondolkozzunk az egységesítésről, és hogy hogyan fedjük fel azt, ami a Zohár Könyvében le van írva, a köztünk lévő kapcsolaton belül. Ez egy sztori a Felső rendszeren belüli kapcsolatról, és a Teremtő kinyilatkozásáról általa.
Ezért írja Baal HaSulam 155 .bekezdésében a “Bevezetés a Talmud Eser Sefirot” cimű művében, hogy a Kabbalisták nemcsak maguknak írtak, hogy szétosszák a tudást, hanem mindnyájunk „csodálatos meggyógyulására”. (Segula). Még ha nem is értjük, amit olvasunk, de megtartjuk a szándékunkat, hogy elérjük a Felső valóságot, amiről a Kabbalista könyvek beszélnek, vonzzuk a Körbevevő Fényt, amelyik visszatérít minket a Forráshoz, a Teremtőhöz. A Fény irányít minket, és ellát azzal a szándékkal, hogy adakozzunk, ahelyett, hogy a saját javunkra való adakozásról legyen szó. Akkor kezdjük érzékelni a Felső realitást, amelyik az adakozás tulajdonságában létezik. Azaz odaértünk a spirituális világhoz..