Dr. Michael Laitman

A közös nyelv köztünk és a Teremtő között

A legnagyobb akadály az utamon, a legnagyobb „segítség a szembenállástól”. Látom ezt, ami azt jelenti, hogy azonos leszek a Fénnyel, az egoizmusomnak megfelelő karakterben és minőségben. Ha az egoizmusom fölé emelkedek, minden tulajdonságában, hasonló lehetek a Fényhez. Különben nem tudom hogyan tegyem magam egyenlővé.

Éreznem kell mindezen akadályokat a legkisebb részletekig. Elkezdek bennük lenni, és aztán a Fény segítségével föléjük emelkedem. Azonban ezek pontosan olyanok, amilyenre formált engem a Fény, mivel sem a Fény, sem a vágy nem élvezi a saját formáját. Ki más tudná ezt a hasonlóságot elérni?  Hogyan kapcsolódhatunk két ennyire ellentétes dologhoz egyszerre, mint a Fény és a vágy?

Ebből az okból kifolyólag részekre osztódtak a Fény és a vágy, a létra fokaira, vagy fokozatokra, amely a létrafokok közötti kapcsolat módjára utalnak. Az élvezetre irányuló vágy, az összes említett akadály elnyelésével végül is hasonlóvá lesz a Fényhez. Belül marad ugyanaz a kapni akarási vágy, azonban ezek a szűrők segítenek a Fényhez hasonlóvá válni. Csak arra van szükség, hogy felülemelkedjünk ezeken a szűrőkön! Ezért nem szabad ezeket akadályoknak felfogni, melyek gyengítik a Fényt, sokkal inkább látni kell bennük a saját ellentétes formájukat. Ez az, amit úgy hívunk, előrehaladás az értelem feletti hittel.”

Fel kell emelkednünk az állapotba, ahol a Bina egyesül a Malchuttal, és a Malchut uralja a Binát, az ellenkező állapotig: ahol a Bina kormányozza a Malchutot, és a Bina tulajdonságai lesznek a meghatározók. Mindezeket a formákat a Végtelen (Keter) és a végső, negyedik állomás (Malchut) között a Teremtő neveinek (minőségek) hívjuk. Ezek példaként szolgálnak arra, hogy a Fény hogy teremtette a Malchutot és hogyan befolyásolja azt.

Ezzel egyidőben, a Malchut képes használni a fordított irányú HaVaYaH –t (tőle a Keter irányába) és „beöltözik” a Fénybe (ellentétes sorrendben, viszonyban a Fénnyel) azért, hogy hasonlóvá váljék hozzá.  Ez a nyolc Sefirot a Keter és a Malchut között, mint a közös nyelv működik, a Fény és vágy között, vagyis a teremtő és a Teremtmény között.

Ebből az okból ezeket úgy hívjuk, szent nevek, mivel a név egy felfedés, amely a Teremtő speciális tulajdonságának az elérését jelenti, a mi viszonylatunkban, ami Malchut. Azonban amit nem érek el, nem tudom név szerint definiálni

kn

Szólj hozzá

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

65 queries in 0,692 seconds.