Dr. Michael Laitman

A szabadság megfoghatatlan pontja

Nagyon egyszerűnek tűnik az, hogy csak engedjük meg a Fénynek, hogy jöjjön és végezze el munkáját rajtunk, minket alkalmassá téve arra, hogy szeressük felebarátunkat! Akkor miért ilyen nehéz a korrekció folyamata? A nehézséeg abból a tényből adódik, hogy az egész folyamat el van rejtve, és mindez annak érdekében történik, hogy megadja nekünk a szabad választás lehetőségét.

Szabadnak lenni azt jelenti, hogy vágyam és megértésem ellenében kell menjek, amikor valamit nem akarok közvetlen módon! Az én állati testem nem aspirál minderre, és önzőségem nem segít ennek elérésében. Nekem egy új fajta motívációt kell találnom, hogy előre tudjak haladni, mely nem saját tulajdonságaimból adódik. Egyébként ismét csak saját állati önzőségemet növelném.

Az előrehaladásom okának magamon kívülről kell származnia, a környezetemből. Annak érdekében, hogy előre haladhassak, valami olyasmit kell felhasználjak mely nem tartozik önző vágyaimhoz, és itt található a teljes nehézség. Ha ez nem így lenne, minden ember csakis a korrekció felé aspirálna, igyekezne. Ki nem akarná megkapni a tökéletességet, örökkévalóságot, érezni a Teremtőt, látni saját sorsát kezdetétől a végéig, és saját sorsát kezében tartani?

Bármely személy beleegyezne abba, hogy kicserélje ezt az átmeneti világot az örökkévalóra. Azonban az emberek úgy érzik, hogy mindez túl magasröptű, túl nehéz és elérhetetlen. És mindez azért van mivel fel kell fedeznünk a szabad választásunk pontját, melyet úgy hívunk, hogy a “Tifferet szfirájának középső harmada”.

Mi megértjük mi is a szeretet, és mi a gyűlölet, de nem tiszta számunkra mi a neutrális állapot, azaz mi is ez a “Tifferet középső harmada”. Minden egyes szinten meg kell hoznunk döntésünket, míg abban a bizonyos állapotban vagyunk. Egyébként nem válhatunk függetlenné a Teremtőtől.

Mi a célja annak, hogy valaki egy szenvedő teremtményt teremtsen, mely csak különböző szenvedéseken megy keresztül ebben a világban, és utána megkapja az információt arról, hogy létezik egy tökéletes valóság, és a személynek csak fel kell használni az eszközt melyet Tórának neveznek, hogy átjuthasson a rossz állapotból a jóba? Igazából bármilyen gépezet képes lenne erre a dologra, hogy ha létezik jó és rossz állapot, és megkapná a módját annak, hogy átlépjen a rosszról a jóba. Itt semmiféle szabad választás nem létezne.

A vallások a két vonal alapelvének megfelelően működnek. A különbség a Kabbala és a vallások között a szabad választás lehetősége, a harmadik vonal. A személynek meg kell találnia azt a pontot, ahol ő végezhet cselekedeteket függetlenül saját magától, és földi választásaitól, hogy nem keresse saját hasznát mindenből.

Amennyiben megtaláljuk ezt a pontot, és az alapján cselekszünk, az azt jelenti, hogy felépítjük magunkat szabadon, és függetlenné válunk előző természetünktől. Mi úgymond levágjuk magunkat arról, és életet adunk magunknak, ahelyett hogy a Teremtő tenné mindezt meg.

Ez a függetlenség pontja okozza a nehézségeket. Az álladóan megzavar minket, és eltöröl mindent amit akár egy pillanattal azelőtt éreztünk, újra és újra ködösségbe merítve minket. De mindez azért történik, mivel minket az élet egy teljesen új dimenziójába vezetnek, ahol mi felfedjük az igazi valóságot ahelyett a tudattalan állapot helyet melyben ma létezünk.

hzs

Szólj hozzá

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

66 queries in 0,105 seconds.