
A Zohar: lift, libegő a Leendítőhöz
Kérdés:
A Zohar olvasása közben a helyes szándék az “kapni az ádás érdekében”?
A válasz:
Csak az ádás ereje kell nekünk. Csak ez a két erő van a valóságban: adás és kapás. A kapoló erőből nincs hiányunk. De ha helyesen felkészítjük magunkat a társakkal tanulva a Kabbalát , a kapoló erőt, akkor feltárul a gonosz ösztönünk.
Azonban, ha nem sikerült még csoportot találnom a tanuláshoz, akkor nem tudom feltárni az önzést, az egój-t, mint a Leendítő ellenségét, ami fáj nekem és gonosz. Előbb fel kell tárnom a belső gonoszt. Ha nem látom magamban a gonoszt, az önzésemet, akkor nem tudom elkezdeni a kijavítás kérését.
De ha felfedezem magamban a gonoszt, feltárom a társaimmal, a csoportban, akkor ettől megkapom a Fényt, mely kijavíthatja. Hiszen ott, ahol elutasítom a társaimat, ott találhatom meg az erőt, hogy ezt az elutasítást túlhaladjam.
Kérdés:
Ha nem érzem az igényt a Zohár olvasására, akkor is szükségem lehet rá?
A válasz:
Aki Kabbalát kezd tanulni, annak tudnia kell, hogy különösképpen a Zohár olvasása segít minket a gonosz feltárásban és a kijavításában. A gonosz folyamatosan újra feltárandó, s mindig fölé kell igyekezni emelkedni, amíg teljes magasságában feltárul, 125 lépcső köztünk s a Végtelen között.
Magasra fog emelkedni, a feltárt gonosz fölé, a hegyre, szinte egy függővasúttal, libegővel. kell mindkettő, a hegy a gonosz és a Fény ereje, mely felviszi a csúcsra.
Ezért tanulunk Kabbalát, ami feltárja bennünk a gonoszt. Ezt hívjuk úgy, hogy “én teremtettem a gonosz ösztönt”, és a javítás ereje az” adtam a Tant, mint fűszert”, melynek Fény Javító. Ez visz a hegytetőre.
Ezért mondta a leendítő Ábrahámnak :“Utódaid idegenek lesznek egy országban, mely nem az övék. ” Azt jelenti ez, hogy az egojizmusuk hatása alá kerülnek, de nagy vagyont (az egójt) fogják otthagyni s ki kell javítaniuk: megkapják a Tant, a tórát, a leendítő Fény javító erejét. Abbahagyják az egójizmus használatát (Egyiptom) és “sivataggá” alakítják, amit aztán az ádásra használnak s “Izrael földjévé” változik.
csak egyetlen vágy van, de ennek a szándékkal történő átváltoztatása fokozatosan az “Egyiptom” (ami Micrájim azaz Rossz-Sűrű) Szinai sivataggá válik (szináj az gyűlölet héberül) és végül jóvá válik, Izrael földje (erec = racon, vágy a Felsőre, egyenesen=jásár) . Tehát a gonosz fokozatai. Egyiptom, aztán ádás az ádásért (Szináj) és aztán kapás az ádásért (Izrael).
Az öröm, az élvezet vágya végig azonos marad, csak a véleményünk, az attitüdünk, szándékunk változik meg, folyamatosan javítás alá kerül.