A lelked a Bina felé vezető úton
Kérdés:
Annak ellenére, hogy igazán alaposan próbálod megmagyarázni a szellemi világok mechanizmusát a Talmud Eszer Sefirot alapján (a tíz körzet tanulása) é mégsem értek egy szót se az egészből.
A válasz:
Nem tudok elég alapos lenni, mert túl szerteágazó ez és képtelenség emlékezni a részletekre. Az ember csak arra emlékszik, amit érez, a mechanikus adatokra nem. Még az ilyen adatokat is át kell fordítani benyomásokká, s akkor tudjuk visszaidézni csak. Az emlékezés látszólag a lélek része de valójában az érzéki emlékek maradna meg az emlékezésben.
Képzeljük el, hogy most beviszek valamilyen információt a kompjúterbe; ez az érzéki tapasztalataim alapján áll, mert a lényegem az érzésekből áll. A jót és a rosszat sok sok formában észleli. Amikor az információt beviszem a memóriába, akkor definiálom az impressziómat; enélkül nem jegyződik fel.
Különleges helyet kell ennek adnom az emlékezésemben, címet, meghatározást kell adnom, ahogy a kompjúterben kell zárójeleket tenni, amikor linkekhez új elemeket kapcsolunk egy internetes oldalon. Így jön létre az emlékezetünkben egy “cím”. És noha ez mechanikus , mégis feljegyzi a benyomásokat. Ha emlékszem valamira a régmúltból, hirtelen elfelejtett érzések jönnek, egy illat, egy hang és így tovább.
Ezért, ha nem éreztük a lélek világát, akkor nem emlékezhetünk semmilyen információra belőle. Ezért haragudott a Baál HaSzulám . amikor a “jeruzsálemi kabbalistákat” meglátogatta,a kik mechanikusan bemagolták a kabbala elméletét, és ezzel sikereket értek el. Ez nem a mi utunk. Mi próbáljuk tanulni a Talmud Eszer Szefirot, de nem aszerint mérjük a szellemi elérést, hogy mennyi a tudásunk. Hanem hogy mennyit érzünk.
Mit tudhatunk, ha nem érezzük a szavakat, hogy írva van: ” Ízleld meg, mily csodálatos a leendítő!” Éreztük, hogy mit jelent e mondás? Érezte, mire utal? Ha nem akkor értéktelen a tudása. Azért tanulunk, hogy bevonzzuk a Kijavítás Fényét! A vágyunk leírva áll a Zohar-ban és a Talmud Eszer Szefirot-ban s lehetőségünk van összekapcsolódni ezzel a tananyaggal.
De nem kell értenünk, mit is jelent az, hogy a Zeir Anpin elalszik vagy felemelkedik a Női Vizekkel (MaN) az Értelemig (Bina) f- ezek most üres szavak még nekünk. Ezért az egész Kabbala (Kapoló) üres tudománynak tűnik. de ez ad alapot a vágynak, a felkészülésnek, és ez okozza a megvilágosodást. Vágyom arra, hogy érezzem, a szöveg rólam szól, és az én lelkemben történik!
Ki emelkedik föl a Malkhut-tól a Zeir Anpin és a Bina felé? A lelkem emelkedik föl, s beteljesedik ott, és visszatér ide le. Ez mind most zajlik énbennem, de nem érzem. Szeretném végre érezni? Hogyhogy most felébredt bennem ez a kiváncsiság? mert felébredt egy szellemi lenyomat, egy Resimo.
kgy