Ki vagy te, Abrahám?
Kérdés:
Egyfelől Ön azt mondja, hogy a Tóra nem történelmi leírás, de másfelől azonban úgy hivatkozik Ábrahámra, az ősapára, mint egy valós személyre, aki elkezdte a kabbala terjesztését, az élete egy bizonyos pontján. Tehát akkor Ábrahám, egy valós ember volt a történelem során, vagy valamilyen speciális erő?
Válasz:
A Tóra leírja nekünk a lélek fejlődésének spirituális fejlődés útját, mégpedig bármely lélekét. Sőt, minden, ami le van benne írva, manifesztálódott, megjelent a mi világunkban egyszer, azzal az elvvel összhangban, hogy „a spirituális gyökereknek, anyagi következményük kell, hogy legyen.” Ezért, minden spirituális fokozat manifesztálódik a mi világunkban is, kiválasztott emberekben és eseményekben.
Ezért a mi megközelítésünk a Tóra tanulmányozására, két szemponton alapul: egyfelől tanulmányozzuk a történelmünket. Az összes olyan ember, mint Adam HaRishon, Ábrahám, Izsák, Jákob, és így tovább, valóban éltek, különböző korokban. Azonban másik oldalról tény, hogy mindezen történelmi események, valóban megtörténtek, nem túlságosan lényegesek a számunkra. Sokkal fontosabb, az a tény, hogy ezek megfeleltethetők belső minőségeknek a lélekben. Amikor elkezdjük korrigálni magunkat, feltárjuk ezeket a minőségeket, erőket, és állapotokat, amiket „Ábrahámnak,” „Egyiptomnak,” „Izsáknak” satöbbinek nevezünk önmagunkon belül.
A kérdés folytatása:
Jelen vannak ezek az erők mindenkiben?
Válasz:
Abszolút mindenkiben..
Kérdés folytatása:
Tehát akkor mi is „Ábrahám?”
Válasz:
Ez az adakozás minősége, Hesed, a jobb vonal. A “Hesed” minősége az emberben van úgy megnevezve, mint “Ábrahám,” a “Gevura” minősége pedig úgy, hogy “Izsák.”A “Tifferet” az“Jákob”; a “Yesod” az“József” a Katnut (kicsinység) állapotában vagy “Izrael” Gadlut (felnőttkor) állapotában, és így tovább.
A kérdés folytatása:
Azt jelenti ez, hogy én hirtelen elkezdem érezni Ábrahámot magamban, a spirituális fejlődésem folyamata alatt?
Válasz:
Ön azt a minőséget fogja önmagában érezni, amit “Ábrahámnak” nevezünk. Abba kell hagynia a Tóra tanulmányozásának azt a módját, hogy a szövegeket tényleges emberekhez vagy eseményekhez kötjük. Ehelyett el kell kezdeni érezni, ezeket a történéseket belül, fel kell tárni, a belső minőségeket, és lecserélni azokra, amelyek ezek mögött a történelmi karakterek mögött állnak. Ez az, ahogy olvassuk A Zohár Könyvét a Tórát, és minden más szent könyvet.
Vegyük ezeket a szavakat: „Kezdetben az Isten teremtette a mennyet és a földet.” Meg kell értenünk, hogy ez a Binára és Malchutra utal és az Isten vagy Elokim egy általános erő. Érezni kell mindezen minőségeket!
A kérdés folytatása:
Mit ad ez, ha érzem ezeket a számomra?
Válasz:
Megtapasztalja az egész Tórát, teljes valóságában. Korrigálja magát ezen a módon, azzal, hogy elkezdi érzékelni a mesét, amit eddig csak olvasott, elkezd önben zajlani. Ez elvezet ahhoz a ponthoz, hogy „befejezi önmagában a teljes Tórát,” azaz eléri a végső, egyéni korrekció állapotát, az egyéni lélek korrekciója által.
kn