A pontosan lemérhető végtelen
Kérdés:
Ha mi a Végtelen világhoz (Ejn Sof) emelkedünk, ez jelenti, hogy egyszer sem érjuk el a beteljesedést, mindig többet és többet akarunk?
Válasz:
A felemelkedés az nem végtelen, hanem egy preciz meghatározott forma: 125 lépcső. Fények: nefes – ruách – nesámá – hájá – jehidá (NáRáNHáj); vágyak: keter, hochma, bina, zeir ampin, malchut. Létezik egy határ, ameddig én össze kell kapcsolodjak a barátokkal, addig amig átfordulunk egy ember egy szívvel létezni, ennek a jelentése, hogy: a “Malchut a végtelen világa”, ahol megszerezzük a NáRáNHáj fényet, a végtelen fényt. Ennek az az értelme, hogy az edény és a fény teljesen hasonlóak egymással, abszolút és korlátlan. Ez a fénnyel való végtelen feltöltődés a vágy szempontjából.
Ha én megtöltöm a poharat vizzel egészen tele, erre azt mondjuk, hogy tele van a végtelenig. Miután nincsen határ, a pohár megtelik annyival, amenyit ő be tud fogadni. Ez a megtöltés korlátlan, mivel, nincsen korlátolva, hogy milyen magas fokozatra elmelkedjen, amely magasabb mint ő. Ő annyit kap amenyit ő be tud fogadni.
Néha, olyan érzésünk van, minha teljesen meg lennénk töltve és lehetetlen többet! Ez azt mondja, hogy megszerezted a teljes megtöltést, beteljesülést. Volt 200 gramm vágyam és ezek mind ki vannak töltve. Ha te neked nem kell ennél tovább növekedni, ez azt jelenti, hogy te megszerezted a végtelen beleljesülést. De lehetséges, hogy más személynek 200 tonna megtöltésre van szüksége és ő azt nem szerzi meg teljesen, akkor ő korlátozva érzi magát. De ha megtöltödik akkor ő is érzi a végtelent.
A végtelent nem a távolság határozza meg, mert a spirituálitásban nincsen távolság. Hogyha mi elérjünk a közöttünk levő összekapcsolódást, amely egybefoglal mindenkit egy integrált és ideális rendszerben, a felső fényben, az adakozás tulajdonsága felfedeződhet a teljes formájában, a közöttünk levő teljes összekapcsolódásban, ezt nevezik a végtelen állapotának. Ez a koncepció minőségi és nem mennyiségi.