Dr. Michael Laitman

A szeretet kétirányú utca

J

Dr. Michael LaitmanKérdés: Hogyan lehet elmagyarázni az embereknek, hogy a szeretet szükséges?

Válasz: Szeretjük a halat, a kisfiunkat, a szomszédunkat, társunkat és a teremtőt is. De az azonos szavak más fogalmakat fednek.

Igazán van értelme a szomszédunknak,felebarátunknak, társunknak, aki a halat szereti, magyarázni a szeretetről? Hogyan lehet elmagyarázni, mi  a jó az odaadó szolgálatban? Mit fog megérteni belőle? Hogy ezentúl a halat meg kell ossza másokkal? Mert ez a szeretet?

Mit jelent a szomszéd, a másik szeretete? Ennek egész más a jelentése. A másik ember szeretete azt jelenti, az ő vágyát a magaméhoz csatolom, s kialakítom azt a vágyat, hogy az ő vágyát akarom kielégíteni. Ekkor egy egészet alkotunk ketten – a közös gyógyulási vágy miatt lehetséges ez –  én kielégítem az ő vágyát. Miben elégül ki? A vágyában. Az ő vágya az enyémhez képest a Birtoklás /Malkut/ szintje a Zeir Anpin /Rövidarcú/ viszonylatában.És akkor én – e viszony megteremtője – olyan vagyok hozzá, mint a Teremtő és ő a teremtmény. Ez a dolgunk.

Tehát a “szeretet” egy kapcsolat a Teremtő és a teremtmény közt. Csak ez szeretet – a teremtmény viszonya a Teremtőhöz. Ha ilyen viszonyra tudok lépni másokkal, vagyis ezzel a teremtő tulajdonságát a magamévá teszem, az adás képességét s ezzel a másik társ vágyához úgy viszonyulok, mint a Teremtő-Adó. És kiderül, hogy a teremtő bennem van, és én a szükséges dolgot teszem meg a  társamnak. Akkor a gyógyulási szándékát emelem: vagyis szeretem a másikat, a szomszédomat, a társamat. .

Nem kéne más összefüggésben használnunk a “szeretet” szót. Különben összekeverjük a “hal szeretetével”.

Arról van szó, hogy a Teremtő, az adás-késztés , a szolgálat szándéka belémköltözik. Vagyis azt az elvet gyakoroljuk először, hogy “Ne tény olyat másnak, amit te gyűlölsz”. Ekkor semleges vagyok. Aztán az ő vágyát a magamé helyett kell kielégítenem. Fontosabb egy másik ember vágya a magaménál és ettől ő fontosabb lesz nálam. Bármit megtennék érte, ahogy a beteg gyerekemért az evilágban. Rövidre zárom magam az ő vágyára, emiatt cselekszem. .

Azért hasonló ez a teremtés a teremtőhöz, ahogy a Zeir Anpin kérést kap a Malkuttól. Minél inkább adásra késztet a másik vágya, annál magasabban vagyok nála. Ez a szeretet. Ez teljesen eltér a szokásos fogalmaktól.

Minél inkább adni akarok valakinek, annál inkább a Gyógyitás, felépülés Felső Fényét adom neki. Hiszen ez a közös vágy egyben közös felelősség. Persze nem az egoista vágyait elégítem ki, hanem feltárom neki, hogy a közös vágyban együtt vagyunk /a felépülésre/ s ezért a Jelenlét /Sehina/ ott van köztünk.Hát mit adjak neki? Támogatást adok neki, a közös garanciát, amit ő is nyújt nekem, azzal, hogy kifejezi az őbenne meglévő közös felépülési vágyat. Ez a szeretet.


Senki nem reagál a másik egoizmusára. Nem tárom fel a másik egoista vágyát, hanem a közös vágyat a felépülésre, ami a kölcsönös támogatást is jelenti, hogy feltárjuk a Teremtőt a köztünk lévő kapcsolatban. A teremtő nem tárul fel egyetlen egyénben sem, csak a másikhoz való viszonyunkban és csak akkor, ha neki is ugyanilyen a viszonya velem. Ezért a szeretet kétirányú utca. A szeretet nem működik egyirányú útként. Kapcsolódó hálózat, s benne áramlik az adakozás késztetése – a szeretet érzése által áthatott hálózat ez, a közös vágy kölcsönös garanciájával, amely során egymást erősítjük támogatjuk. .

Közben az egoizmusunk megmarad odalent, csak nem törekszünk már számításokra, hogy kielégítsük. Hiszen föléemelkedünk, az adás, a szolgálat céljából összekapcsoljuk a közös vágyat, a felépülés szándékát, És az egység egy bizonyos pontján mint egy hálózatban feltárjuk a teremtőt, aza dás,a  szolgálat és a szeretet kölcsönös késztetését magunk között. .
From the 4th part of the Daily Kabbalah Lesson 6/20/11, “Matan Torah (The Giving of the Torah)”

Szólj hozzá

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

65 queries in 0,642 seconds.