Sakkozni a kígyóval.
Azért, hogy olyanok legyünk, mint a Teremtő és elérjük az Ő szintjét, egy hatalmas határ lett létrehozva közte és közöttünk, amelyet jelentése a “megszerzés iránti vágy”, az ego. Amelynek van különböző formái vannak: büszkeség, bujaság, féltékenység, tisztelet és még sok egyéb. A mi munkánk az, hogy hogyan vagyunk képesek venni mindezeket az akadályokat, amelyek előrehaladásra serkentenek.
A gonosz fedezése azonnal egy eltaszítást ad nekünk, és menekülni akarunk a gonosztól. A gyűlölet csak egy olyan módon kéne, hogy megjelenjen, hogy képesek legyünk felhasználni, és nem szabad azt eltörölni.
Ez a vesztegetés állandóan a szemünk előtt áll, és ezen keresztül látjuk a világot, egy kényelmes formában. “Mi” – mi a megszerzés iránti vágy hatása alatt vagyunk, ez uralkodik rajtunk.
Ha úgy tűnik, hogy a vesztegetés a javunkra van, erre volt megalkotva, de nekünk ravaszabbnak kell lennünk, mint ez a vesztegetés. Ő egy ravasz kígyó, meg akar vesztegetni minket, azért hogy az ő javára dolgozzunk. Különféle utakat mutat meg, amelyekben kihasznál minket a saját maga számára.
Nekünk a Reformáló Fényt kell magunkra vonnunk, a csoport erejével és a tanuláson keresztül, és a ravaszságot úgy használjuk, mint egy utalást, hogy hogyan tanulhatunk ebből a bölcsességből. Ő vesztegetni és kihasználni akar minket, de ezzel együtt felfedezzük, hogy szándékosan teszi mindezeket. Mert a ravaszságának a végén létezik egy megragadható pont, amelyben képesek vagyunk megragadni a “kígyó” farkát és nem engedjük azt el többé.
Akkor már nem a kígyó érdekében dolgozunk, hanem, hogy felfedezzük, hogy mi volt a vesztegetés célja: hogy mi valójában bölcsebbé és bölcsebbé válhassunk. És ez a mi igazi munkánk.
Tehát, egyfelől “a vesztegetés kiüti a bölcsnek a szemét”, és a másik oldalon, hogy e nélkül a vakság nélkül nem haladhatunk előre. Ezen keresztül fedezzük fel a Teremtő bölcsességét, amely a kígyóban van elrejtve, és pontosan ebben a ellentétben tanuljuk meg ezt a ravaszságot, ezt a kettős hazugságot, ezt az ellentétes bölcsességet, és ez az ahogy mi korrigáljuk a törést és eljutunk a korrigált edényre, a korrigált spirituális vágyra.
Ebben a korrigált edényben található minden törött edény, minden akadállyal, minden vesztegetéssel együtt, amelyet a megszerzés vágya megkapott, hogy játszadozzon, és mi játszadozzunk azzal cserébe, és ezen keresztül jutunk el a korrekcióhoz.
Mi valóban élvezzük ezt a felfedezést, hogy megtaláljuk a ravaszt, minden módon. Ez a játék hasonlít egy sakkjátékhoz, amelyben több ellenfél próbál becsapni minket, kihasználni, megvesztegetni és összezavarni. Így mi mélyebben felfedezzük az elméjét, amely a teremtés szándéka. Szóval szeretjük ezt a megvesztegetést, mert segít megszerezni ezt a hatalmas bölcsességet.
BS