Előkészítés az élet kezdetén
Bál HaSulam cikkéből:”Nincsen nagyobb titok a Teremtőről, mint hogy nincsen más rajta kívül “: Írva van: „a legfontosabb dolog a megtermékenyülés állapota. Mint a fizikai világban, amikor a nő megtermékenyül, akkor már bizonyos, hogy gyermeke lesz. Tehát az összes aggodalmaknak csak arról kell szólniuk, hogy a nőnek meg kell termékenyülni. Utána nő már képes életet adni, kivéve, amikor a nő elveszíti a magzatát. Hasonlóan van a munkában is. A legfontosabb dolog, hogy nehéz számunkra hogy belépjünk a magzati állapotba, azaz, hogy a megszerzés iránti vágy felülről, egy új vágyat kap, amely az “adakozási vágy.” Az ember, amikor kiérdemli a megtermékenyülés állapotát, (az ubár állapotát), azaz hogy a megszerzés vágya belép az adakozás állapotába, ez jelenti, hogy a Teremtő “formát hozott létre a formán belül”.
Meg kell értenünk azt, hogy mit is jelent a csoda abban, hogy a Teremtő egy “formát hozott létre a csodán belül”. Ennek jelentése, hogy ez egy hatalmas megújulás, ez valóban a csodának a cselekedete. Mivel ez ellentétes a természettel, hogy csak a Teremtő képes a természetet megváltoztatni, ez nincsen az ember kezében”.
Ez valóban egy hatalmas megújulás, a személy számára, aki felfedezi ezeket önmagán belül, és amikor az ember keresztülmegy ezeken a fázisokon a spirituális világban, a felső adakozó erő épít benne különböző formákat és vágyakat a formán belül. Ennek eredményeként az ember felfedezi magán belül azokat a formákat, amelyek felébrednek – és megépíti saját magát ez által.
Létezik egy erő, amely a működtetteken (teremtményen) belül működik. A mi munkánk az, hogy megpróbáljuk felfedezni az Ő munkáját, azaz, ezeket az új formákat.
A forma, az adakozás szándéka, – a megszerzés vágya, amely megkapja az adakozás formáját azért, hogy adakozzon. Ez az integráció és kapcsolat a formák között, arról szól, hogyan érjük el a Teremtőt magát, ahogy mondva van: “a cselekedeteid által ismerünk meg téged”.
Az összes változások átmennek a mi anyagunkon, és felismerjük őket. Mivel a mi anyagunk egy vágy, és érezzük ezeket a változásokat, amelyeken átmegyünk: jókat vagy rosszakat, magam vagy mások számára. Mindegyik ember megépíti a saját válaszát, azáltal, amin keresztül megy.
Minél inkább ő felülemelkedik valaki az érzésein, hogy függetlenné váljon attól, amit érez, úgy hamarabb felfedezi a cselekedetek belső természetét, azaz, hit az értelem fölött emelkedik.
Ha újabb formákat keres, megnyitja magát, mivel ő felemelkedik saját érzésein és azt akarja, hogy felfedezze az adakozás formáit – akkor a Teremtő partnerévé válik, ebben a munkában. Az ember elkezd együtt irányítani a Teremtővel, és végrehajtja ugyanazokat a mozdulatokat.
Az ember akár annyira előre jutathatja magát, hogy a Teremtő elő kerül, hogy felkészüljön a változásokra, amelyek minden egyes pillanatban történnek. Ezzel a felkészüléssel felgyorsítja saját fejlődését, és boldogan elfogadja bármilyen forma jelennek meg a Teremtőtől, akár jó vagy rossz a saját érzésein belül. Miután már felülemelkedett az érzésein és az egoista vágyain, csak az adakozás formájával azonosítja magát.
Ezt jelenti, a Masach (szűrő) megszerzése, ami az erőt jelenti, amellyel legyőzi a kellemetlen érzést és az egoista vágyait.
BS