Az elrejtett titok felfedezhető minden csecsemő számára
Kérdés
Miért áll a “Tíz Szfira Tanulmányának bevezetőjében” a tiltott Kabbaláról szóló részben ,Baal HaSulam által leírva, hogy a kabbalistáknak fel szabad fedezni mindazt, ami a “Tóra ízeihez”, de nem szabad nyilvánosságra hozni azt a részt, amely a első három Szfírához, azaz “Partzuf fejéhez” tartozik?
Válasz
Még ha el is fogja tudni mesélni valaki azt, ami “tiltott”, minden esetre nem érthetünk meg abból semmit. Ez olyan, mint ha egy csecsemő mellett beszélnénk akár miről, és nem kell, hogy vigyázunk arra, hogy miről, mert ő semmi esetre sem tudja hallani, vagy érteni azt, ő nem köti össze ezeket a szavakat semmilyen jelentéssel. Ez hasonló a mi olvasásunkhoz, amikor a Zohár könyvét olvassuk, úgy tűnik számunkra, hogy minden szó külön-külön megérthető, de amikor együtt összetesszük a szavakat egy mondatban, akkor az egész értelmetlen a számunkra.
“A Tóra titkai” nem információk, amelyek el vannak rejtve tőlünk egy szigorú módon. Egyszerűen a mi agyunk, ami egyelőre a normális állati szinten van, képtelen felfogni és érzékelni azt. Tehát nekünk titok marad, mint az egész valóság képe. Tessék, minden fel van tárulva előtted, nézd! Senki nem hibás, hogy nincsen edénye és érzékelései ennek a felfogására. Fejlessze ki, és látni fogja a valóságot. Ugyanez történik a “Tóra titka” esetében.
Mi, azt tanulmányozzuk a “Tíz Szfira Tanulmányában” ami az Acilut világ tetejéhez, az Arich Anpin fejéhez tartozik, és tudjuk, hogy ott vannak a RÁDLÁ (Réish délo Étjádá), az Partzuf “agyának” a részei (Mochá dé Ávirá, Krumá dé Ávirá), amelyek elrejtik előlünk a Felső Fényt. De amit tanulunk ebben a rendszerben, az minden a “Tóra ízeihez” tartozik, és nem a “Tóra titkához”. A különbség az, hogy az “ízek” a teremtmény gondolataira, míg a “Tóra titkai” a Teremtő gondolataira vonatkoznak.
Általában, nem lett volna értelme megemlíteni ezt, hogyha nem lettek volna emberek, akik azt állították, hogy tilos tanulni Kabbalát, azért mert ez egy örök titok. Nincs benne semmi titok. Éppen ellenkezőleg, a Kabbala feltárja nekünk a valóságot! Nem fedez fel nekünk valamiféle “tiltott titkokat”. Azért, hogy felfedezze valaki ezt a titkot, önmagának kell elérnie a titokig, előkészítenie az edényeit, a vágyait, az érzékelés eszközeit. Ha előkészíti az összes vágyát, amelyek a hét alsó szfírához (ZAT) tartoznak, a spirituális létra teljes magasságában, azután pedig elkezdi felfedezni a felső részt (GAR). Készen lesz a felfedezésre, és kideríti magának ezt a titkot.
Minden lépés, a 125 fokból, ami két részre oszlik: a felsőre és az alsóra (GAR-és ZAT). Az alsó rész minden fokozatból elérhető, és ez nagy privilégium az embernek, ha megszerzi, mert megtalálja, hogy a Teremtő cselekvései jók és jóindulatúak. Ez a fény, amely beleöltözik a fejből a spirituális “Partzuf” testébe, adja az úgynevezett “ízeket”, ahogy mondják: “Ízeld meg és lásd, hogy a Teremtő jó “.
De a felső részt, a lépcsőfok fejét, nem tudjuk felfedezni egyelőre. Lehetséges lesz felfedezni, de csak miután az alsó “testet” kikorrigáljuk. Még a legalsóbb lépcsőfok feje is, a Malchut dé Assia, meg ez is egyelőre titok marad. Beszélhetünk mindenről, ami tartozik a “testekhez”, azaz ami a teremtményhez tartozik, a munkájához és a korrigálásához, de “tiltott” beszélni a “titokról”, azaz lépcsőfok fejeiről, mert nem tudjuk ezeket most még megszerezni, és csak összezavarodunk. Ez azért van, mert egy olyan területről kezdünk beszélni, amelyben nem tudunk érzékelni. Nincsenek az agyunkban sem olyan sejtek, sem csatornák, amelyek képesek érzékelni ezt a felső dimenziót. De fokozatosan fejlődünk, és közelebb fogunk jutni ennek a felfogásához..
“Ne fedez fel a titkot”, azt jelenti, hogy: “ne vessünk akadályt a vak elé”, hanem hagyjuk, hogy előre haladjon fokozatosan, és tanuljon meg látni. Így tanítjuk mi a gyermekeket is, fokozatosan. Nekünk is így kell, hogy neveljük, fejlesszük magunkat.
BD