Dr. Michael Laitman

Érdemtelenség az imában

Az Aravai kongresszus 3-ik leckéjéből:

A Kabbalisták azt mondják, hogy a Felső Fény teljes nyugalomban van, semmi sem változik, kivéve az ember. Amikor az ember változik önmagán belül, változnak benne a resimok (spirituális gén), és ha tudja, hogyan rendezze el a resimo-it, annak megfelelően változik meg a megszerzési vágya. Ezért semmi probléma, csak dolgozzunk önmagukon, együtt. Mi akkor tudjuk, hogy, hogyan kapcsolódjunk, hogy hogyan szervezzük meg a csoportunkat, hogy helyesen legyünk összekapcsolódva –ha mi érezzük benne azt, amit akarunk, ami a vágyunk . Ezek az alapvető eszközök, amelyeket nekünk a kezünkbe adtak, és nem kell ennél több.

Ha a Fény nem változik, és a resimó-nk állandóan felé közelit bennünket, akkor mi egyre és egyre inkább hasonlóakká kell, hogy váljunk a Fényhez. Ez egyszerűen, csak rajtunk múlik, és nem pedig más külső tényezőtől, vagy idegen ok okozati összefüggéstől, még a Teremtőtől sem függ igazán, hiszen a Felső Fény, az Ő Ereje abszolút nyugalomban van. Ahogyan te viszonyulsz a csoporthoz és a Teremtőhöz, ahogy hozzáállsz a csoporton keresztül a világhoz, mindenkivel együtt – úgy kapod meg az adakozást, és úgy érzed ezt meg a mi világunkban.

Tehát nincsen fontosabb cselekedet annál, mint az, hogy mi össze akarunk kapcsolódni önmagunk fölé emelkedve, és ebben belül, megérezzük a spirituális valóságot. Erre jön rá az Ima, ami a legfontosabb. Az, az Ima, ahogy az ember megítéli önmagát. Imádkozni az azt jelenti, hogy megítéled önmagad. Először is, az embernek kell lennie a bírónak önmaga számára: „Ki vagyok én, mi vagyok én a jelenlegi helyzetben, és ki akarok lenni?” A különbség a jelenben levő  vágy és a következő pillanatban levő vágy között, az valóban a:  MAN a ” kérés felemelése”. Ez az Ima.

Amennyire mi helyesen vizsgáljuk meg, hogy hol vagyunk most, – ez azt jelenti, hogy feltárjuk magunkban a „gonoszt „- annyival kevésbé lesz a jelenben levő helyzetünk továbbra is gonosz. Ennélfogva minden pillanatban, még  amikor az előrehaladottabb helyzetekben is leszünk, mindig a jelenben levő helyzet  érezhető lesz számunkra, még úgy is  mint rossz, és a korábbi helyzet ehhez képest úgy lesz érezhető lesz mint jó. Ezért írva van: „Fordulj el a gonosztól és tedd a jót” Miért mondják azt, hogy „Jót tegyél „? Hogy tudnék én jót tenni, a következő pillanatban? Tegyél jót! Képzeld el magadnak, próbálj meg eljátszani a jót, próbálj benne lenni jóban!

Éspedig ez az Ima: mennyire vagyok én most a gonosz feltárásában, és mennyire sóvárgok és mennyire akarom azt az állapotot, amiben megszerezhetem a jót?  Hogyan tudom megvizsgálni a gonoszt és a jót? „Tegyek kedvére a Teremtőnek”, hogy „adakozhassak felé”? Ez az egész nagyon homályos, és senki úgy néz ki, hogy senki sem tudja a választ. Érteni nem értjük, szerezni nem szereztük meg még, de elérhetjük, megszerezhetjük, ha felkészítjük magunkat.

Hogyan készíthetnénk erre fel magunkat? – Itt kapunk egy nagy ajándékot: a Környezetet. A környezet az, ahol én képes vagyok meghatározni az irányt a Teremtőhöz, ez az az állapotot, amelyből fel tudok ugrani a spiritualitáshoz. Abban a pillanatban, amikor én benne vagyok, illetve megfelelek ennek az állapotnak a többiekkel együtt, akkor Ő valóban feltárul közöttünk. A Kabbalisták készítettek maguk számára imákat, az ember vágyainak kérése érdekében, azaz, ezek a „mi” közös kifejeződéseink a Teremtő felé. Tehát mindezek segítenek elrendezni számunkra a helyes megközelítést.

Az igazság az, hogy senki nem érdemli ezt meg. Ez egy csoda, ez egy átmenetben a fizikai létről a spiritualitásra.

Baal HaSulam írja az Ígéret cikkében: és erről mondva van, ahogy a Teremtő megméri, az ember spirituális munkába fektetet erőfeszítését. Írva van: „Mivel az amoriták gonoszsága nem teljes „Az amoriták (ókori sémi nép, akik Kánaánnal és Egyiptommal is kereskedtek) példája hivatkozik a mi vizsgálatunkra. Mert az amoriták gonoszsága, az a héj, amely vigyáz és körülveszi a gyümölcsöt, az úgynevezett „ébredés felülről „, vagy Izrael földje pillanatáig. Ez a klipa (héj) nem mozdul el a helyéről egy hajszálnyit sem, egészen addig, amíg Izrael nem teljesíti az alulról való felemelkedést. Azaz, azt a pontot, amikor az erőfeszítés befektetése és a munka már meghaladja az emberi erőt.

Minden, amit az ember a saját erejéből tesz, az csak munkát jelent, és nem jelent erőfeszítést, és amíg Izrael be nem teljesíti ezt a fejezetet teljes mértékben, addig nem lesz „teljes az amoriták gonoszsága”. Azaz, hogy nincsen Izrael földje és a Teremtő dicsősége, a Szent Shechina, hozzájuk tartozik. Majd eltörjük a klipát, amely az „amoritákat”jelképezi, a Szentséget a porban beágyazva, és még azelőtt, hogy a titok feltárulna”.

Egyrészt valóban meg kell értenünk, hogy mi nem tartozunk a spiritualitáshoz. Másrészt érdemtelen állapotban kell legyünk, és erről szép cikkek vannak, hogy én természetesen megérdemlem a spiritualitást, de csak úgy, mint egy csecsemő, mint egy kisgyermek. Mert a Felső szint felől, mi nem érdemeljük meg. Ellenben a spiritualitás kérése azt jelenti, hogy ” a fiaim győztesek ” Itt az érdemtelenség megélése segít csak. Miben rejlik az az érdemtelenség megélése? – Abban, hogy megélem, hogy bár én nem érdemlem meg, de én még is kérem, hogy legyen a „fiaimnak”és ez az egész bele van foglalva az imában.

Miben különleges az Ima? – Az Ima nem szól egy emberért, hanem mindannyiunkért szól együtt. Egy ember, aki imádkozik, az olyan, mint a sivatagban kiáltott szó, nem befolyásol semmit semmiben. Szükség van a kérés felemelésére, Mei Nukvin, amikor a Malchut felemelkedik a Binához, és a Malchut az Izrael gyülekezete (Kneset Izrael), szóval, az egész rész a kérésekkel együtt. Ha a kérelem egy individuumtól érkezik, az nem kerülhet befogadásra, mert nem tartalmazza a spirituális edényt a Szentségben. Próbáljuk együtt érezni az imát, és kérjünk egy közös vágyban.

(BS)

Szólj hozzá

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

77 queries in 1,011 seconds.