Adaptor a menny és a föld között
Zohár Pésáchra. “Bo” cikk: “Irva van, egy föld ahol ti a kenyeret egy szükölködés nélkul eszitek meg. Szükölködés, az a szenvedés kenyere. Az a szenvedés kenyerének van nevezve, mivel, a Hold, a Malchut lecsökken, és nincs megáldva a Nap, a Zeir Ampin által, és nem ragyog a Naptól, ahogy az irva van, mindazért ami a mennyekben és a földön található. Ez azt jelenti, hogy mindaz ami a Jeszod a Zeir Anpin, a mennyekhez a Zeir Anpinhoz, és a földhöz, a Malchuthoz csatlakozik, megkapva a mennyektől és átadva a földnek”.
A legfontosabb dolog a viszony a Zeir Anpin és a Malchut között. Mert a Bina megformálja a Zeir Ampint, az Ő adakozását a Malchut irányában, ha a Malchut nem azonositja magát a Zeir Anpinhoz, akkor ő kicsinységben van és még a “Parcuf” fejével sem rendelkezik, ezért nevezzük “Zeir Anpin”, “Kicsiny Arc”. És a Malchutnak nincsen semmi, ő csak a sötetség pontja. Amikor a Malchut azonositja magát a Zeir Anpinnal, akkor a Zeir Anpinban megjelenik a Fény és a Malchut összeolvadásba kerül a Zeir Anpinnal és akkor mindkettő a Fény elérésében részesül.
Amikor, mi azt mondjuk, hogy nincsen Teremtő teremtmény a nélkül, a Zeir Anpin az valami művi, amit a Bina hozott létre, valamifajta mintát, eszközt, amely látszólag üres. És akkor a hatalmas teljesség telivé válik a Malchut jóvoltából. Amekkora mértékben a Malchut képes magát kiegyenliteni a Zeir Anpinnal. Tehát a Malchut határozza meg a Zeir Anpin méretét.
A Teremtő jelentese “Áldott legyen Ő” (Kádoch a Báruch Hu), mert a “Parcuf” Szent a mi számunkra, Szent a szándéka az adakozásra. Ez példát ad nekünk, hogyan tudunk korekté válni, Ő korrigál minket, mi összeolvadunk vele, de valójában nincs teremtmény Teremtő nélkül. Mivel nincsen formája, hacsak mi nem hozunk létre alulról valami formát a vágy, a hiány által, és akkor megnyitjuk a “Bina” Fénye számára, akkor képes azt megtölteni.
Itt egy nagyon különleges rendszer létezik. A Zeir Anpin bárhol is tanulunk róla a Közvetlen Fény négy fázisában, vagy máshol, ez egy “Kis Parcuf”, mi gyorsan keresztül megyünk, és igazából nincs mit mondanunk arról. De meg kell értsük, hogy a “Zeir Anpin” az adaptor a “Hochma” és a “Bina”(Ábá és Ima) és a” Malchut” között. A “Bina” részéről benne van a “Haszadim” tulajdonsága, neki nincs szüksége semmire, és ha a “Malchut” részérol van hiánya, üressége, és ennek megfelelően megnyilik benne a ” Haszadim Fénye”, ő megtelik a “Hochma Fénnyével “. De csak abban az esetben, hogyha a “Malchut” hozzá akar tapadni a “Zeit Anpinhoz”.
“Zeir Anpin” a VÁK (hat szfira), és “Malchut” az csak egy pont. A VAK, azt jelenti, hogy nincs benne semmi, hajlandó a fejlődésre, egy olyan pontté akar válni, hogy megnövekedjen ebből a potból, és legyen több mint, egy pont.
(BS)