Az élet a mi szándékunk kalibrálása
Minden az ember tulajdoságától függ, hogy milyen állapotban van. Irva van: “A tanitványok akik száműzetésben vannak, a Ravjuk ugyan száműzetésben van velük”, mindenez csak a megszerzők szenpontjából. Ennélfogva, nem szabad elfelejtenünk mindezeket az idézeteket: “Aki hibáztat az a saját hibáján keresztül hibáztat” vagy “A szeretet lefedi az összes bünöket”.
A különbség , hogy hogyan határozzuk meg a helyzetünket, ahogy az egy egyszerű ember által vagy a kabbalista által történik. A kabbalista megérti, hogy ő megkapja felső iranyitást és ennek megfeleően ő egy végtelen képet lát, amely megjelenik számára. És mindez egy felülről jövő terv alapján történik és az erőfeszitése által alulról.
Amenyiben a felülről jövő terv és az erőfeszitése összeolvad egymással, akkor ezeknek a kombinaciója egy képpé válik számára, és ez az amit érez és a vágyán belül lát.
A felfogás lehet külső és belső. A külső részről, az ember amit megkap munkaként, és a törvényes létezése ebben a világban. Megérti, hogy minden a Teremtőtől érkezik, és ez amit a Teremtő bemutat számára. Ez a “házi úrnak” a véleménye.
És a Tóra véleménye, hogy az összes kép amit látok, az amit a Teremtő mutat be nekem az én megszerzési vágyamon belül az én szándékomnak megfeleően. Itt két fajta forma van, két fajta észlelés van, mint ahogy mondva: “A Tóra tudása forditott a házigazda tudásától”.
Ezért a csoportban tisztelettel kell viszonyuljunk a barátokhoz, a tanárhoz, a környezethez, a könyvekhez, bár úgy tünik számunkra mintha nem lennének fontosak. Ha az ember előre akar haladni, ő állandóan ebben a harcban van, mert az egója folyamatosan növekszik, és megmutatja neki a dolgoknak alantasságát, ami nem illeszkedik be a személyes érdekei keretében.
Ezért nekünk szükséges elérni a Teremtő nagyságát és a hitet, a barátokat, mint a generáció legnagyobbja, értékelni a csoportot többet minőségben, mint a mennyiségben. Mindez azért, hogy helyes módon kalibráljuk a mi edényünket.
Hogy ha minden felfedeződik bennem a jelenlegi tulajdonságomnak megfelelően, akkor én ennek megfelelően kell viszonyuljak a valósághoz, amely megmutatja, hogyan tudom megváltoztatni a tulajdonságomat, azért hogy általa én állandóan haladjak előre.
(BS)