Hogyan éljük túl a kétségek viharát?
Mi csak azután lehetünk képesek felemelkedni a spirituális szintre, miután elfogadtuk azt a feltételt, hogy nem várunk jutalmat magunk számára. De hogyan lehetek képes egy ilyen döntést elérni? Hogyan kérhetek erőt Felülről? Hogyan tehetem meg mindezt ha csak egy korporeális elmével, korporeális érzésekkel rendelkezem, és csak önző módon vagyok képes viselkedni, hiszen semmi mást nem ismerek másra nem vagyok képes? Honnan találhatom meg a helyes formákat, és a helyes vizsgálatokat, részleteket, melyekből létrehozhatom a helyes kérést: hogy megkaphassam az adakozás erejét, és hogy ne kérjek jutalmat magam számára? Ez a szint van a Bina szintjének, Háféc Heszednek (csak Kegyelemre Vágyik), Noé bárkájának nevezve.
Amennyiben a személy kitartóan halad előre, óvatosan megtartva az összes feltételeket, akkor nem várják el tőle azt, hogy bármilyen különleges tulajdonságokkal rendelkezzen, azon túl amikkel megszületett, és nem szükséges hogy valami különleges embercsoporthoz tartozzon. Mindenki pontosan a helyes feltételt kapja meg munkájához azáltal hogy kétségeket kap felülről, kérdések formájában: “Mi ez a munka?” és “Ki ez az Úr hogy meghallgassam Őt?” Ez akkor történik amikor a személy egyszer az “özönvíz vizeibe”, majd a “tiszta vízbe” van bedobva, majd később a “vita vizeibe” és a “békés vizekbe”, a “Bina” különböző részleteibe, melyek ily módon jelennek meg számunkra.
A személynek tisztáznia kell, hogy vajon mindezeket a jobb vonalon, a bal vonalon vagy a középső vonalon fogadja el, és ezen vonalak mindegyikében megtalálhatóak az ő saját vonalai: a jobb vonalon három saját vonal, a bal vonalon három saját vonal, és ugyanígy a középső vonalon, és ezek mind egymásba vannak épülve.
A legfontosabb dolog itt az hogy soha ne álljunk meg, hanem állandóan konokul, makacsul menjünk tovább a legegyszerűbb módon, hogy ne akarjunk okoskodni, vagy ezeket a problémákat korporeális elménkkel megoldani.
Ez a teljes filozófia haszontalan, és csak a szív tisztasága segíthet. A személy aki sikeres az nem szükségszerűen okos, és még az is lehet hogy egy kicsit butácska, de teljesen a célra dedikálja magát, és makacsul halad előre a cél felé, megpróbálva munkáját elvégezni.
Természetesen a gonosz hajlam állandóan növekszik benne kiváltva a kritika és kétség gondolatait, de ez a makacs célirányos attitűd előbb utóbb a sikert sikerre vezeti.
Az összes tisztázás a Fáraó jól ismert kérdéseivel kezdődik: “Kicsoda?” és “Micsoda?”. És akkor megjelennek a különböző típusú vizek.
A “Kicsoda?” és “Micsoda?” a Teremtő hatalmasságára vonatkozó kérdések, arról hogy vajon nekem szükségem van e Ő rá, vagy sem, és arról hogy milyen fajta jutalmat várok magam számára. Ugyanakkor ezek egyszerű vizsgálatai annak hogy ki irányít és hogyan.
Később a személy különböző fajta vizekkel találkozik, és arra kényszerül hogy tisztázza: “Kitől akarom magam elrejteni? Mitől bújok el, rejtőzködöm? Milyen fajta vizek jelentik az özönvizet számomra, és mely vizek nem?”
A személy maga rajzolja ezt a teljes képet, de ebben nincsen özönvíz! Az özönvíz csak engem szolgál, az a saját káros gondolataim, rossz behatások eredménye és így tovább…
Az azáltal van meghatározva hol érzem éppen magamat, és nem különböző fizikai katasztrófáktól, például viharoktól vagy árvizektől függ mindez ahogy azt most érezzük. Valójában mi magunk hozzuk létre az árvizeket magunkon belül. Bár léteznek természetes viharok és árvizek mint ami most is megtörtént Észak Amerikában, azok is az emberiség által lettek teremtve, az élethez való hozzáállásukkal. mely a természettől egy ilyen választ vált ki.
Miután megkérdezzük a “Kicsoda?” és ‘Micsoda?” kérdésit számtalan alkalommal, elkezdjük tisztázni a különböző típusú vizeket, és elkezdek a helyes imához közelíteni.
Ez azt jelenti hogy tisztáznom kell azt a hiányosságot melyet el kell hogy érjek annak érdekében, hogy megkapjam az erőt, hogy magamat megszerzés iránti vágyam fölé emeljem, és valóban képessé váljak az adakozásra Azt írja hogy Noé megértette, hogy az özönvíz véget ért, amikor a galamb egy olívafa ágát hozta vissza neki, mely annak a jele hogy nem csak Hasszadim (víz) létezik, hanem a Hochma is a Hasszadimon belül.
3o október 2o12, Reggeli lecke, 1.rész Rábásh írásai
HZS