Dr. Michael Laitman

Találkozás Raziel Angyallal

 

 

 

Könnyű egy vonalon lenni, vagyis, “bal vonal”-on vagy “jobb vonal”-on. Már legnehezebb a középső vonalon maradni, és egyé kapcsolni a két vonalat, és rajta maradni, amikor az ember állandóan középen próbál maradni, a “Klipa” (Héj) és a “Kedusa” (Szentség) a között. A  “közötte” lenni, azt jelenti, hogy ki kell venni amennyit csak lehet, a „Klipa” hatalmából és csatolni kell azt a “Kedusha” a Szentség hatalma alá. Így te állandóan a Felső Erő engedélyének hatálya alatt maradsz, és előre haladsz: létrehozod a te engedélyedet és keresel egy új helyet, ahol szabad lehetsz, azért hogy preferáljad ismét a Kedusát. Ily módon ezekből a szabad választási pontokból, megépül egy vonal.

Egyrészt, mindent a Teremtő tesz, a személyes irányítás által (HaVaYaH), amely fentről ereszkedik le, azaz ez belülről kifelé történik. Ez az egyéni ellenőrzés (HaVaYaH ellenőrzése), a legbelsőbb irányítás, és a legközelebb áll az adakozáshoz. Azt mondja az ember: “Ha én nem teszem meg magamért, akkor ki más tenné meg értem” azaz, hozzáadja az erőfeszítéseit a Felső Erő irányításához és összeolvad Azzal. A “középső vonal” az, az összeolvadás és kölcsönös adakozás kifejezése, az ember és a Teremtő között.

Az ember rádöbben, hogy minden a Felső Erőtől jön, de látszólag semlegesíti a Teremtő ellenőrzését, és azt mondja, hogy ugyanazt képes megtenni szabad választása szerint, amit a Teremtő. Ezt azonban nem azért teszi, mert a Felső Erő irányítása alatt van, hanem a szabad akaratából teszi, mert azonosulni akar a Teremtővel. Bár egyértelmű, hogy senkinek nincs esélye elkerülni a Felső Erő irányítását, és nincs esélye végrehajtani bármilyen egyéni cselekedetet, de, ha a Teremtő ad egy erre irányuló gondolatot, akkor az ember azt beteljesíti, mintha az ő szabad választása általi lenne, egy teljesen önálló módon. Az ember így halad tovább.

Azonban ez mégsem csak egy játék, mert a Teremtő támogatni fogja az arra cselekedetre irányuló döntését melyet elvégez az ember, és megadja neki az élet és a halál illúziójának képét. Ez nem tréfa, mert élet és halálról van szó, ezek nagy dolgok az ember számára. De azért, megkapja a szabad választás lehetőségét, ami által meg tudja váltani a sorsát, a nagy szenvedéstől, amely a „Beitó”„maga idejében” történő fejlődésből ered. Amit megváltoztat a nagy örömre, amely az “Áchishená” (Felgyorsítás) útján érheti őt. Azaz, átváltja az életét egyik végletből a másikba, a legrosszabb helyzetből a lehető legjobb helyzetbe.

Pontosan azáltal, hogy az ember önállóan fordul a Felső Erőtől való függetlenség helye felé, ezáltal megépíti a valódi emberi szint (Ádám) képét. Mert, hogyha az ember nem ébreszti fel magában a hiányt a szabad választásra, és abban a hitben van, hogy minden Fentről van irányítva, és csak azt mondja mindenre, hogy “Hála az Istennek” ahogy azt vallásos emberek mondják, akkor nincs mit tenni. Ebben az estben az ember mindent alávet a Teremtő ellenőrzésének.

Ha ez az ember nem vallásos, akkor a természetes ösztönei szerint cselekszik, és teljes mértékben a Teremtő irányítja őt, anélkül, hogy felfedné önmagát. Ha azonban az ember nem fogadja el sem a vallásos sem a világi álláspontot, hanem a szabad akaratát akarja gyakorolni, akkor teret biztosít a Teremtő akaratának, az ő saját szabad választása szerint. Akkor, a “szabad akarat”-ban, majd felfedezi a rossz oldalt is és a jó oldalt is, és ott a két minőség összeütközik és harcol egymással.  Az ember a szerepe az, hogy ezt a két minőséget rendezze el a “középső vonal”-on, úgy hogy kiegészítsék egymást.

Az ember szabadság helyével való kapcsolata által, az ott levő működő erőkkel, amelyet az megszerzett a vizsgálatok és az elemzés és az összehasonlítás során, igazi emberré válik, “Ádám”, azaz, “hasonló a Teremtőhöz” képére formálódik. . Így a valódi emberi mivolta az alulról induló erőfeszítések hatására, és egyre jobban feltárul.

Ez az összeolvadás a Teremtővel, amelyet az ember miközben elér, az is feltárul, hogy a “középső vonal” elérése is a Felső Erő általi irányítás alatt volt. Ezt a felfedezést nevezzük “Ráziel angyal”-nak.

2013.10.25, Felkészülés a reggeli leckére

ford: B S

lekt: K.N

forrás: פגישה עם רזיאל המלאך, 2013.10.27

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

62 queries in 0,421 seconds.