Dr. Michael Laitman

A gyermek tiszta anyagának fehér papírjára írva

Kérdés:

Hogyan oktathatjuk a gyermekeket manapság, amikor olyan sok kísértésnek vannak kitéve? Hogyan lehetünk képesek segíteni őket, hogy elkerüljék a környezet behatását apró egójukon, és hogy olyan oktatást adjunk nekik, mely spirituális fejlődésüket teszi életük legfontosabb elemévé?

Válaszom:

Ez sokkal könnyebb annál, mint amilyennek tűnik. Amennyiben megfelelő példával szolgálunk a gyerekeknek, ők azokat bemásolják az aránylag tiszta anyagukba. Írva van, hogy a gyermek oktatása ahhoz hasonló, mint amikor egy tiszta papírlapra írunk, hiszen a gyermek még nem károsult a társadalmi “szemét”, zavarodottság és önző számítások által, mint a felnőttek.

Nyilvánvaló, hogy a gyerekek is önzőek: be akarják csapni egymást annak érdekében, hogy sikeresek legyenek. Számításokat végeznek igen gyorsan és saját érdekükben cselekszenek. De a viselkedésük természetes, és ennél fogva különbözik a miénktől. Ugyanolyan természetes könnyedséggel magukba szívják magyarázatainkat a minket körbevevő rendszerről, a világról és a megfelelő kapcsolatokról. Az ilyen magyarázatok mélyen behatolnak érzéseikbe, és ezáltal képesek vagyunk belső rendszerüket építeni.

Ez hasonló egy számítógép rendszerhez. Önmagában egy számítógép semmi más, mint egy fémhalmaz, mely semmire sem képes. De amikor egy programot installálunk rá, a program meghatározza, hogy a számítógép részei hogyan kapcsolódjanak egymáshoz, és hogyan működjenek. Amennyiben egy másik programot installálunk, akkor az megszűnteti az előző programot, és arra utasítja a gépet, hogy a részeit másképpen kapcsolja össze.

Hasonló módon, amikor egy új programot installálunk a gyermek “gépébe”, annak az új programnak megfelelően kezd el élni. Ezt hívjuk az “emberi lény felnevelésének”, és a végeredmény a gyermeket nevelő felnőtt spirituális szintjétől függ.

Szólj hozzá

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

65 queries in 0,132 seconds.