A középső vonal építése a Zohár olvasása közben
Zohár: A Teremtő azt mondta Noának: Lépjél be a bárkába teljes háznépeddel”. Az ember tulajdonságai közül egy, melyet úgy definiálunk mint Teremtő, egy másik tulajdonsághoz fordul melyet Noénak hívnak. Noé a szeretet és adakozás tulajdonsága, és az önzőség fölé emelkedés aspirációja. A személynek az a tulajdonsága, melyet Teremtőnek nevezünk beszél ehhez a tulajdonsághoz, melyet Noénak hívunk annak érdekében, hogy azt még magasabbra emelje. Ezért mondja Teremtő: “Lépjél be a bárkába” mely azt jelenti, hogy erősítsük meg magunkat az adakozás tulajdonságában.
Írva van a bárkába való belépésről: “A Teremtő (HaVaYaH), Zeir Anpin azt mondta”, és a kilépésről azt írja: “Elokim azt mondta”, mely a Zeir Anpin Nukva-jára utal. Írva van, hogy a ház Ura, Zeir Anpin engedi be Noét a bárkába. A bárka az adakozás tulajdonsága, Bina. Amennyiben a személy (a Noé tulajdonsága, mely az adakozás iránt aspirál) belép a bárkába, Binába, akkor érzi, hogy semmi sem bánthatja őt ott – ott ő biztonságban van az összes többi tulajdonságától, melyek nem egyeznek meg Noéval. Az ember összes többi tulajdonsága önző, és károsíthatja spirituális fejlődését, ezért van az, hogy el akarja magát választani a Noé tulajdonságát a többitől, és csak a Noé tulajdonságával akar előre haladni. A többi tulajdonságát egyenlőre magára hagyja, megszorítást végez rajtuk, azokat elrejtve.
Akkor a szerető, a Zeir Anpin Nukva-ja, azt mondja neki, hogy kiléphet. Ő a házigazda, a Zeir Anpin engedélyével lépett be, de a szerető, a ház úrnőjének az engedélyével lép ki a bárkából, a Nukva de Zeir Anpin engedélyével. Mindez a két erőről szól, mely erők befolyásolják a személyt: a Zeir Anpin, és a Nukva ereje, azaz a bíráskodás, és a kegyelet. Azáltal hogy minket ezzel a két gyeplővel befolyásolnak, közelebb jutunk a Célhoz.
Így mi rájöttünk, hogy a háziúr hozta a vendéget a házhoz, és a ház asszonya engedte a vendéget ki a házból, ahogy az írva van: “Elokim azt mondta Noénak: Gyere ki a bárkából!”. Elokim a női erő, az erő mely felül képes emelkedni. Ő, azaz Nukva kiengedheti a vendéget a házból, de nincs joga ahhoz, hogy beengedje a vendéget.
Akkor is ha ezek az erők ellentétesek egymással, azok együtt működnek annak érdekében, hogy minket előre juttassanak. Mi nem vagyunk képesek előre jutni csak egy erőnek a segítségével, mely minket felfelé húz. Nekünk szükségünk van arra az erőre is, mely hátulról tol minket. Minket állandóan mindkettő befolyásol, mint két gyeplő. Amennyiben megértjük, hogy ez a két erő befolyásol minket a saját érdekünkben, és egyensúlyoznunk kell a bal oldali erőt a jobb oldallal, akkor képesek leszünk őket összekötni, és felépíteni a középső vonalat.
hzs