A Makkabeusok háborúja bennünk van
A Makkabeusok háborúja és a Hanukka ünnepe nem volt véletlen esemény a történelemben. Ez a történet arról szól, hogy egy személy hogyan építi fel a lelkét és hogyan gyújt világosságot benne. Amit egy korsó megszentelt olaj szimbolizál, amint magunkban találunk ami mindennek a közepén van. Ez egy rész bennünk, amit akkor gyújthatunk meg, ha megtaláljuk.
Ha ez meggyullad, akkor az egoizmusunkat egy spcifikus mértékig kijavítjuk. Csak ezért kapunk egy lehetőséget, hogy elkészítsük a szentelt olajt, .ami azt jelenti, hogy kijavíthatjuk a Malchutunkat a magunk módján.
A megszentelt, szent olaj a szeretet és adakozás vágya, anélkül, hogy magát megjutalmazná.. Az olaj a vágy. Normál olaj az egoista vágy, míg a megszentelt olaj az adakozási szándékunk vágya. A szikra amit azért kapunk, hogy megkezdjük belső munkánkat, olyan, mint egy kicsi mécses amit minden személynek meg kell keresnie magában. Ha már képesek leszünk meggyújtani ezt a szikrát, elkezdjük kijavítani fő egoista vágyunkat, vagy elkészítjük az olajt a lámpánknak.
Hanukka a következő szavakból jön: “Hanu Ko,” ami azt jelenti, hogy „itt megálltak” Ez egy rövid megálló az út közepén a „Yom Kippur és Rosh HaShana” belső állapot, ami az út eleje és a Purim – a Végső Korrekció között..
Hannuka idején csak Kelim adakozásunkat javítjuk ki,és meggyújtunk egy gyertyát hogy élvezzük a vágyainkat. Mindazonáltal, amikor elérjük a Purim ünnepét, magát a vágyat használjuk.. Ezért a Purim ünnep szimbóluma nem egy mécses, ami az olaj (vágy) felett ég, hanem a bor, a Fény, ami kitölti a vágyat
Hogy meggyújtsunk egy mécsest, egyesítenünk kell Malchutot és Binát a kapás vágyát és az adakozás vágyát, azért, hogy meggyújtsuk őt Binában. Ez a Hannuka ünnep jelentése, . Mikor mi felemeljük Malchutot Binára és ezáltal Malchut Bina egy részévé válik, hozzáadva a vágy erejét.
Azután a Fény meggyullad Binában, a kanócon, ami az olajból jön. A kanóc az Zeir Anpin, amit a középső vonalnak nevezünk. Ez köti össze a Malchut olaját, a Fénnyel, Binával.
Mindez a vágy fölött történik. Ez az a javítás, ahol mi az adakozás tulajdonságát érjük el, egoista tulajdonságunk felett megkapva azt. Mi elérjük a Tshuva mi Ira – állapotot, adakozás az adakozás kedvéért.
ft