Egy spirituális mikroszkóp
A spirituális világ azon erők világa, amelyek olyan törvények mentén hatnak, amelyeket csak részben értünk meg, amíg bizonyos aspektusok ismeretlenek maradnak, mint például a legfőbb tudományok, amelyek ennek a világnak a természetét tárgyalják. HYPERLINK “http://www.laitman.com/wp-content/uploads/2009/12/wisdomneeds.jpg” Megértjük a spirituális világ egyes részeit, míg más részek rejtve maradnak.
Gyakorolnunk kel egy szigorúan tudományos és higgadt közelítését a spirituális kutatásnak, pont úgy, amikor a fizikai természetet tanulmányozzuk. Ami ma még rejtve van, az feltárul holnap. A Kabbala tudománya olyan kutatási eszközökkel (Kelim) lát el minket, amelyek egy olyan mikroszkóphoz köthetnek bennünket, amelyen keresztül meglátatjuk a spirituális erőket, az adakozás erőit.
Mindazonáltal, birtokolnunk kell az adakozás erejét, azért, hogy megmérjük ezeket az erőket, hogy lássuk és észrevegyük őket. Egy emberi lény az egész tudást értelmezi, és a tapasztalatokat is , amit általunk kap..
Miután kifejlesztettem az adakozás erejét, behangolom őket, csakúgy mint egy érzékeny mikroszkópot hangolnék, és mélyen belenyúlnék a dologba(vágy),ahol különböző jelenségeket figyelnék meg, (adás, kapás), megegyezően a percepcióm edényének(Kli) érzékenységével.
Bármilyen tudományban mi mindig eszközként szolgálunk, mert mi vagyunk az egyetlenek, akik végülés hozzájutnak a tudáshoz, és bizonyos határig ezt szubjektíven tesszük. Amikor mi tanulmányozzuk a Kabbala tudományát, ezt tudatosan tesszük, és mi magunk is a kutatás eszközévé válunk. .Mindazonáltal a kutatásnak magának tisztán tudományosnak kell lennie. A kutatásunk objektívvé válik, mert a mi természetünk objektivításra törekszik.
Több alkalommal mondtak a Kabbalisták: “A cselekedeteidről ismerlek meg téged,” “Ismerd meg Teremtődet, és Neki szolgálj” “Mindenki a legkisebbtől a legnagybbik ismerni fog engem.”
Csak két erő (tulajdonság) van az egész univerzumban, a Fény(az adakozás tulajdonsága) és a vágy, amit élvezünk ( a kapás tulajdonsága). Minden más ezekből a tulajdonságokból következik.
Ugyanez működik a matematikában, van egy nullánk, és egy értékünk, ami nem nulla Minden más ezekből az értékekből folyik, és ez egyszerűen számolás dolga. A fizika szintén ugyanaz, két erő van, amelyek különböznek egymástól.
Ugyanez működik a Felső Fény esetében is. A pillanat a pont egy kicsit sötétebb, és a megjelenő Fény, és igy két tulajdonságunk van. Ez, amikor a folyamat kezdődik, és a Kabbala tudománya létre jön
Mint a többi tudományban a Kabbala két erő(fenoména) közti eltérést tanulmányozza. Ez a köztük lévő külőnbségek megnagyításai egy mikroszkóp segtíségével érhető el(analízis), vagy kapcsolódó pontok megtalálásával (szintézis). A tudomány azon alapul, hogy megtaláljuk az interakciót két erő között, a Teremtő (adakozás) és teremtés (kapás) között. Manifesztációjuk minden szintje a vágyon belül (dolog) van. Lehetetlen azonosítani és tanulmányozni az egyik erőt a másik nélkül. Az analizis és a szintézis segítségével tanulmányozzuk az interakciójukat, és bizonyos következtetésekre jutunk. „Nincs Teremtő teremtés nélkül és nincs teremtés Teremtő nélkül”
Mi van , ha csak egy erő rossz, és nem vezet tudományos következtetésekre, hanem egy absztrakt forma megfontolásához juttat el? Ha azt mondom „az adakozás tulajdonsága”, mit értek ez alatt? Mi ez?. Mit ad nekem? Mit befolyásol? Milyen jelzéseket ad ? Honnan tudom, hogy ez adakozás? A válasz: Mindez az ellenkező oldal megértése:
A különbséget csak úgy mondhatod el, ha összehasonlítod az ellenkezővel? Ha tanulmányozol valakit, aki kapni szokott. Nem mondhatjuk egyszerűen, hogy valaki pozítiv, mert relative mi az, hogy pozitív? Hol a negatív?
Más szavakkal, nem tudsz megkülönböztetni valamit csak saját magát nézve, csak valami mással kapcsolatban teheted ezt. Minden tudomány magalapítása összehasonlításokból áll. Nincs semmi más az univerzumban mint két erő.
Ez a megközelítés szigorúan megfigyelhető a Kabbala tudományában. Ha eltávolítod magadat a dologtól és a formától, ami meghatározza a dolgot, az egész a miszticizmus lesz.
ft