A törés felfedése
Kérdés:
Hogyan képes Aba ve Ima (apa és anya) megengedni az edények (Kelim) törését, mivel az ő hibájuk volt, hogy az megtörtént? Más szóval túl erős szeretetük miatt engedték meg hogy a Fény leereszkedjen a Parsza alá?
Válaszom:
Nem, ez nem a túl erős szeretet esete volt, vagy annak az esete, hogy a megértés hiánya vagy gyengeség lépett volna fel a túl gondoskodó anya miatt. Az ok a az ismeretek hiánya volt melyet nem lehetett előre kiszámítani.
Aba ve Ima (apa és anya) nem tudta akkor még, hogy amikor a Teremtővel való kapcsolat megjelenik, az ilyen hatalmas élvezetet hoz a teremtmény számára. Azonban a teremtménynek nem volt meg ehhez a megfelelő szűrője (a megfelelő szándéka annak megszerzésére).
Használjuk fel megint a házigazda és vendég példaesetét. A házigazda a vendéget szíve mélyéből akarja megvendégelni, mivel szereti őt. A vendég azonban visszautasít, és végül csak azért egyezik bele a vendégeskedésbe, hogy kedveskedjen a házigazdának. Ezáltal a vendég kifejezi szeretetét a házigazda irányában, ahelyett, hogy csak szimplán éhségét elégítené ki, még akkor is ha valóban éhes.
A személy aki a Teremtőt akarja szeretni, és mindenét amivel csak rendelkezik Neki akarja adni látja a finomságokat maga elé kitéve, és tudja hogy előbb utóbb azokat megszerzi, az összes élvezet az asztalról már ki lett próbálva. Azonban ő visszafizeti a házigazdát mindennel amit Tőle megkapott.
Azáltal, hogy ezt teszi, a személy felfedi, hogy igazából kinek is ad vissza. A személy felfedezi a Teremtő hatalmasságát, és ezzel együtt a fantasztikus élvezetet mely a személy és a Teremtő közötti kapcsolatból származik. És nincsen meg az ereje, hogy ennek az élvezetnek ellen álljon. Ezt az állapotot lehetetlen elképzelni mielőtt mi megkapjuk a Fényt (a (a finomságokat). Azáltal, hogy így cselekszünk a személy fokozatosan felemelkedik a Teremtő szintjére, és megkapja a házigazda státuszát.
Sőt mi több ezt az érzést nem lehet a kezdetektől felfedezni, mivel a Teremtő azt akarta, hogy a teremtmény ezt a felfedezést függetlenül érje el, annak érdekében, ezt a magas státuszt saját maga erejével érje el. A teremtmény összes többi cselekedete nem független, mivel azok egyszerűen előgördülnek és megvalósulnak a Resimók (a személy belső információs génei) által.
A személy szabad cselekvésének pontja abban rejlik, hogy elérje a Teremtő státuszát, és közben elérje azokat a felfedezéseket, melyek ezt a folyamatot kísérik. A szabad cselekvésnek ez a szabad pontja pontosan az edények törésén (Sevirat Kelim) keresztül jelenik meg.
A Teremtő nem adhatja ezt a megértést, elérést közvetlenül a teremtménynek, hanem csakis egy “kerülőn” keresztül, hogy a teremtmény a felfedezést saját maga által teswzi, és így összetörik. A törés azt jelenti, hogy az egyén megérti amit nem képes magától cselekedni, mivel az túl van képességén. A személy nem képes ilyen sokat kiadni, és ilyen hatalmas élvezetet feláldozni. Ezáltal megtörténik a törés.
A törés után a személy megszerzi a lehetőségét hogy elérje szt a státuszt. Ez fokozatosan történik meg, kis adagokban a “kőszív” kivételével – mely az a pont ahol a Teremtő státuszának elérésével kapcsolatos élvezet koncentrálódik a törés pillanatában. Azonban előbb utóbb még ez a pont is korrigálódik.
Más szóval a törés az a nagy felfedezése annak a szakadéknak, mely elválasztja a Teremtőt és a teremtményt, melynek a közvetlen érzését a Teremtő nem engedheti meg a teremtménynek.
Ezért van az, hogy a teremtménynek össze kell törnie, és fel kell fedeznie a benne rejlő gonoszt.
hzs