Dr. Michael Laitman

A végső éjszakai váltás

A Zóhár „Mikec” fejezetében a 33-as bejegyzés: „Nekik, akik várják a könyörületét” , akik éjjel köteleződnek ek a Tórához és részt vesz az Istenségben. És amikor a reggel jön, várnak a könyörületére.

A Zóhár szintén erről beszél a cikkben, aminek az a címe, hogy a „Menyasszony éjszakája”. Ez leírja az összes napot a száműzetés alatt, mint sötét éjszaka, ami alatt felkészítjük a vágyainkat (Kelim) a kapcsolatra a Vőlegény és a Menyasszony között, ami reggel történik.

Mindenki, aki erre a találkozásra készül, a Király palotájának lakója. A pillanatban, mikor a hálókanapé megépítésével elkészülnek (Huppah, ami az ernyőt és a Visszavert Fényt jelképezi), a Teremtő (Zeir Anpin) egyesül a Sekinájával, ami az összes lélek egysége. Ez az edény arra solgál, hogy megkapja a Fényt. Aztán a Menyasszony egyesül a Vőlegénnyel; a két kiegészítő része egymásnak eléri a tökéletesség és béke állapotát.

Amikor a személy elköteleződik a Tóra mellett éjjel, a könyörület rá terjed napközben….

Lehetetlen elköteleződni a Tóra felé napközben, mert a nap az, amikor az egyesülés megtörténik. Ezen a ponton minden feltárul és nincs más munka amit el kellene végezni. A munkánk abban van, hogy használjuk a döntési szabadságunkat, ami alatt valójában tökéletes állapotban létezünk. Csak előnyben  kell részesítenünk, ez azt jelenti, hogy a napot kell választanunk, nem az éjszakát.

Amikor úgy döntünk, hogy az adakozás a nap, del fogjuk tárni azt, mint egy napot. A Visszavert Fényen keresztül napra ébredünk és Fényre a sötétség helyett. Ezért van az, hogy minden munka éjjel történik; mert minden döntésünk és erőfeszítésünk ott összpontosul. Nincs olyan munka, amit „napközben” kellene megtenni.

cst

Szólj hozzá

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

77 queries in 1,298 seconds.