Spirituális beavatás
A Beit Shaar HaKavanot (A szándékok kapuháza) című könyvében Baal HaSzulam elmagyarázza, hogy a szándék azon a vágyon múlik mely számára még hiányzik a szűrő (Kelim de Igulim). Más szóval a szándék annak a megértésnek a mértékétől függ, hogy mi ezen vágyak irányítása alatt vagyunk, valamint, hogy azokat szűrővel rendelkező vágyakká akarjuk változtatni (Kelim de Yosher).
A szűrő, mely egy anti-egoisztikus erő csak akkor jelenik meg, ha én magam akarom azt megépíteni. Ez azt jelenti, hogy ki kell elemeznem és válogatnom vágyaim “fejét” és “lábait”, melyek a számomra fontosabb és kevésbé fontos dolgok. Amikor én a szűrővel egy “egyenes úton” akarok dolgozni, elkezdek összeütközésbe kerülni a “de Igulim” vágyaimmal. Feszültség jelenik meg közöttük, mivel én egy az értékek új rendszerét akarom kialakítani a “Yosher”(egyenes)-nek megfelelően, mely az anti-egoisztikus szűrő, és nem pedig az “Igulim”(kör)-nak megfelelően. És akkor az “Igulim” elkezd befolyásolni, és eltaszítani oly módon, hogy a végén segít engem arra a helyre érkezni, ahol lennem kell.
Amennyiben előre akarok haladni, szükségem van a szűrőre. Ezzel szemben amennyiben szűrőt akarunk szerezni, az előrehaladás a “de Igulim” vágyain keresztül történik, melyek szűrő nélkül működnek. Ennek következtében ez olyan, mintha a személy “vonalát” hozzáadja a “Kelim de Igulim” teréhez. Ez olyan, mint egy egyenes drótdarab amint az egy magnetikus mezőbe lép, ahol elektromosság (Fény) folyik keresztül ezen a dróton, a spirituális beavatás, indukció törvénye alapján.
Azáltal, hogy azt akarjuk, hogy vágyaink egy irányba legyenek beállítva (a Teremtő felé), mi egy “vonalat, drótot” (vágy szűrővel) építünk az Igulim-on belül. Ezt hívjuk szándéknak vagy imának. Baal HaSzulam a Beit Shaar HaKavanot könyvét egy Kabbalisztikus imakönyv bevezetőjeként írta, amelyet ő akart megírni.
Egy oldal Rabash imakönyvéből:
hzs