Nem fogsz magad számára egy bálványt csinálni
Kérdés:
Miért írja le Beit Shaar HaKavanot a spirituális szerveket, mint egy anatómiai szövegkönyvben lennének? Nem azt mondta Rabash, hogy tilos leírni a Sefirot neveit az ember testre?
Válaszom:
Ezek teljesen különböző dolgok, Megengedhető, hogy vegyük az objektumok neveit és kapcsolatukat az életünkkel, és felvinni őket a spirituális világba, feltételezve, hogy ugyanaz a kapcsolatok léteznek ott is. Mindazonáltal tilos a spirituális tulajdonságokat elvenni a Felső Világról, és „beültetni” itt, mintha a materiális tárgyaknak spirituális tulajdonságokat adományoznánk.
Vegyük az elágazások nyelvét, és mutassunk rá ezekkel a szavakkal a spirituális objektumokra és akciókra. Ily módon használhatjuk a nyelvet, a szimbólumokat és a neveket. De ha vesszük a spirituális lényeget, és elkezdjük mondani, hogy az adakozás nagyszerű szelleme be van csepegtetve a jobb kézbe, míg a kapás a bal kézben van, ez bálványimádás
Mert, ha így teszünk, akkor azt mondjuk, hogy a fizikai test, az izom és a csontok tartalmaznak valamennyi spirituális tulajdonságot. Ezt úgy mondjuk, hogy „bálványt csinálni” – veszünk mozdulatlan objektumokat, és a Felső isteni szellemet tulajdonítjuk neki.